България си възстановява позициите на германския туристически пазар

България си възстановява позициите на германския туристически пазар

Позитивни са сигналите от германския пазар на фона на последните две години, когато записванията на туристите оттам бележеха спад. Така обобщиха предстоящия летен сезон представители на големите туроператори, които участваха в проведената през миналата седмица професионална туристическа борса ИТБ (ITB) в Берлин.
Някои от туроператорите отчитат ръст от около 15-20 на сто на записванията в сравнение с миналата година. При други записванията в общия случай се движат на нивата от миналото лято. Тогава по данни на двете летища във Варна и Бургас в България са пристигнали близо близо 600 хил. пътници от Германия. От тях с туроператори са били близо 390 хил., което може да се смята и за реалната бройка на германските туристи в България. Според представители на бранша през това лято може да се очаква леко увеличение до 5 на сто от миналата година и в България да пристигна до 400 хил.
Преди около три-четири години броят на германците туристи достигна най-добрите си нива, след което започна да пада стремглаво. Причините бяха основно две - икономическото отслабване в Германия и влошаването на туристическия продукт у нас. Затова дори задържане на миналогодишните нива е позитивен сигнал, коментират от бранша.
"Германският пазар се съживява", каза Калин Сутев, който е представител на един от най-големите туроператори - ИТС за България, част от групата "Реве". Компанията очаква тази година да доведе около 140 хил. германски туристи при 120 за миналата година. Ръст очаква и друг туроператор - "Алтурс". Представителят му за България Венцислав Танчев предвижда в България да пристигнат 32-33 хил. германски туристи с тази компания, което е над 15 на сто увеличение спрямо миналата година. Около 30 на сто има увеличение при записванията за курортите около Варна, а летище Бургас ще посрещне с 6 на сто повече туристи от миналата година, каза Танчев, базирайки твърденията си на записванията до момента.
Според Калин Сутев на германския пазар има засилено търсене на пакетите "ол инклузив", които са около 60 на сто от продажбите на ИТС. Танчев също посочи за увеличаване на продадените пакети "ол инклузив", както и на засилено търсене на по-висококачествени продукт.
Трудно бихме могли да привлечем платежоспособните германски туристи, но дори и тези, които купуват почивка в България, са със завишени изисквания, каза Танчев. По думите му туроператорът все по-малко работи с хотелите с три звезди и може да се очаква броят им все повече да се редуцира.
България е най-евтината дестинация за британците

България има имиджа на най-евтина дестинация на британския пазар, сочи допитване на специализирания сайт за туризъм "Телетекс холидейз" (www.teletextholidays.co.uk), цитирано от британските медии. Харесвани от англичаните дестинации като Испания и Италия остават на задни позиции заради високите цени за настаняване и храна. България се "циментира" на първото място с евтините възможности, които предлага за туризъм. Класацията на "Телетекс холидейз" разглежда общо 20 дестинации по света. Освен към България предпочитанията са насочени още към Мароко, Тунис, Египет.