"Бългериан дриймс" е изключена от британска асоциация заради заблуда на клиенти

"Бългериан дриймс" е изключена от британска асоциация заради заблуда на клиенти

Компанията за продажба на недвижими имоти "Бългериан дриймс" (Bulgarian Dreams) е изключена от базираната в Лондон асоциация на международните професионалисти в сферата на имотите (Association of International Property Professionals - AIPP) заради оплаквания от клиенти, съобщиха британските медии. Информацията потвърдиха представители на асоциацията.
"Бългериан дриймс" е една от големите компании за имоти, които продадоха най-много апартаменти на англичани през последните години. Те са известни с агресивната си реклама на английския пазар за възможностите за купуване на апартаменти в България, както и с обещания за бърза възвращаемост.
От AIPP съобщават, че и друг път са имали случаи на изключени членове, но това е било заради неплащане на членския внос. В случая с българската компанията оплакванията дошли от клиенти, които са си купили апартаменти в България, но е имало сериозни закъснения със сроковете.
От българския офис на компанията не можаха да дадат подробности по казуса и препратиха към офиса в Лондон. Собственикът на компанията Робърт Дженкинс не беше открит. Негови служители обясниха, че не е в страната и ще може да отговори следващата седмица.
В публикация на "Сънди бизнес пост", която описва казуса, се казва, че от "Бългериан дриймс" са отрекли да са били изключени от асоциацията. Напускането било по тяхно желание.
От британската асоциация коментират, че посредникът по сделката с имоти не може да носи цялата отговорност, ако изграждането на комплекса закъснява. Той обаче би трябвало да се погрижи клиентът да е информиран за всички обстоятелства по сделката. От асоциацията не пожелаха да уточнят дали оплакването е от един клиент, или става въпрос за системно некоректно поведение.
Подобни казуси не се срещат за първи път. Нещо повече - те са често срещан сюжет в британските медии. В публикация на "Сънди таймс" преди време също се съобщаваше за клиенти, които са купили апартаменти в България, но след това са били разочаровани. Сред техните оплаквания са неспазване на сроковете и лошо обслужване. Клиенти често също така остават с погрешни очаквания - планират да получат висока доходност, а на практика жилищата им стоят празни.
Представители на пазара на имоти в България коментират, че посредниците невинаги са виновни за разочарованието на клиентите. Реалната причина е в това, че строителите закъсняват.