Веригата за козметика "Дъглас" става собственик в "Бюти зоун"

Германската верига за козметика "Дъглас" (Douglas) придобива мажоритарен дял от "Бюти зоун" (Beauty Zone), собственост на българската компания "Козметик плюс ритейл", част от "Козметик плюс". Информацията за сделката, която ще бъде официално оповестена в сряда, потвърдиха представители на българската компания.
Сделката между "Дъглас" и "Козметик плюс" може да се определи като първата голяма в сферата на търговията с козметика, аксесоари и грижа за тялото. "Дъглас" е една от най-големите вериги магазини в редица европейски страни.
"Козметик плюс ритейл", в което "Дъглас" ще е мажоритарен собственик, ще развива през следващите години и двете марки на българския пазар, казаха от "Козметик плюс". В момента "Бюти зоун" има три обекта в София - по един в двата търговско-развлекателни комплекса от типа мол и един на бул. "Витоша". През май предстои откриването на магазин във Варна, а до края на годината - в Плевен и Стара Загора.
В резултат от сделката на българския пазар ще започнат да работят и магазини с марката "Дъглас", казаха от "Козметик плюс". Това са обекти с богат асортимент и с поне 300 кв.м площ. Вече има подписан договор за наем с комплекса на "Карфур Цариградско" и се водят преговори и с други търговски центрове. Първият магазин на "Дъглас" може да се очаква до 2009 г., съобщиха от компанията.
Стъпвайки на българския пазар, германската верига на практика е първият по-голям специализиран представител на европейската търговия с козметика. Друг основен играч, който има планове за българския пазар, е веригата "Сефора" (Sephora), която има голяма мрежа в Европа и САЩ. Веригата обяви още преди близо две години плановете си да стъпи на пазара, като се очакваше да има обекти в първите молове в София. Компанията забави малко плановете си за България, като основната причина беше заради търговските площи, обясниха тогава от гръцката "Маринополус", която държи правата за страната.
Веригата "Дъглас" Веригата е част от германския "Дъглас холдинг" (Douglas Holding), който е специализиран в търговията с козметика, аксесоари, бижута, облекла и захарни изделия. Компанията има парфюмерии в 22 страни, сочи информация на сайта й. Общият брой на магазините за козметика е над 1000, като най-много са тези в Германия - 440. Чуждите представителства включват 650 обекта. Веригата вече има един обект в Румъния. През есента на миналата година е отворен обект номер 1000. За последната отчетена финансова година оборотът се е повишили с 8% до 1.68 млрд. евро. |