Лошото обслужване гони скандинавските туристи

Неочакван спад до 50 на сто в записванията на скандинавски туристи за летния сезон отчитат големите туроператори, съобщиха представители на бранша. Те посочват две причини за изненадващия отлив на скандинавски туристи - криминалните случи с гости от северните страни през миналото лято и лошото обслужване, което те получават в повечето български хотели.
До миналата година скандинавският пазар се развиваше с отчетливи положителни темпове и на него се гледаше като на пазар, който донякъде можеше да компенсира отлива на германски и британски туристи. За първи път туроператорите отчитат такъв рязък спад в записванията до момента.
Представителите на пазара обясняват, че основната причина за отлива на скандинавските туристи са случаите на убийства и изнасилвания през миналия летен сезон. Те бяха последвани от активна негативна кампания в медиите в скандинавските страни, казаха от туроператорите.
Спадът е сериозен и е само за България, каза Богдан Христов, който е мениджър на "Хотелбедс" и представител на "Фърст чойс" и други чужди туроператори за България. Според участниците на пазара спадът се усеща и при ТУИ, които водят една от най-многобройните групи скандинавски туристи на българското Черноморие.
Туроператорите се надяват през следващите месеци да компенсират спада. "Ако се разминем с 20% отлив, ще е късмет. Очертава се обаче в най-добрия случай да е около 30%", каза представителят на ТУИ за България Валентин Йосифов.
Венцислав Танчев от "Алтурс" също казва, че причината е в криминалните случаи, но посочва и друга - според него това е свързано с лошото обслужване на скандинавските туристи. По думите му скандинавският пазар не е голям и лесно се амортизира. Туристите идват веднъж в България и ако не останат много доволни, търсят друго разнообразие, казва Танчев.
Скандинавският пазар е един от водещите за летния туризъм в България. Според обобщените данни на туроператорите може да се смята, че през миналата година в морските курорти са пристигнали около 300-350 хил. туристи от четирите скандинавски страни. Другите основни пазари са Германия, Великобритания, Русия, а през последната година и Румъния.