"Шишеджам" ще изнася автомобилно стъкло в Източна Европа

"Шишеджам" ще изнася автомобилно стъкло в Източна Европа

<em>Освен стъкло за автомобилната индустрия в новите заводи ще се правят и продукти с ниско емисионно покритие, които пестят енергия</em>
Освен стъкло за автомобилната индустрия в новите заводи ще се правят и продукти с ниско емисионно покритие, които пестят енергия
С изграждането на новите четири завода край Търговище през 2010 г. "Шишеджам" планира да изнася автомобилно стъкло за заводите в Източна Европа. Вече е направена първата копка на едно от предприятията, до средата на годината ще започне строителството и на останалите три. Това съобщи за "Дневник" Гюлсюм Азери, изпълнителен директор на дъщерното предприятие на "Шишеджам" "Тракия глас България" и вицепрезидент на холдинга, отговарящ за производството на плоско стъкло.
Новата инвестиция на холдинга беше обявена при официалната визита на турския премиер Реджеп Ердоган миналата седмица. Очаква се през следващите три години да бъдат инвестирани около 415 млн. долара. От 2004 г. досега холдингът е вложил 380 млн. долара за проекта си в Търговище. В момента там работят четири завода, в които се произвеждат плоско, обработено стъкло за мебелната индустрия, домакинско стъкло и огледала. Почти цялата продукция се изнася, като миналата година е отчетен оборот 175 млн. долара.
"За нас инвестицията в България е от особено голямо значение и е свързана със стратегията ни да разширяваме производството на продукция с висока добавена стойност. Освен стъкло за автомобилната индустрия ще се правят и продукти с ниско емисионно покритие, които пестят енергия", обясни мениджърът на заводите. В момента заводите на "Шишеджам" в Турция осигуряват 75 на сто от автомобилните стъкла за автомобилните компании в южната ни съседка. Въпреки че българското производство като капацитет ще бъде ограничено, целта е холдингът да разшири пазарите си в Източна Европа. "За нас тази инвестиция е особено важна, тъй като автомобилостроенето непрекъснато се разраства", обясни още Азери.
С изграждането на новите мощности ще бъде увеличен и персоналът. В момента в "Шишеджам" работят 1500 души, но през 2010 г. броят им ще нарасне до две хиляди. Мениджърите нямат притеснения с набирането на персонала, защото разполагат с център за обучение. "Курсът на обучение преминава в България, а за част от персонала и в Турция. Целта ни е да създадем висококвалифицирани специалисти, които имат стабилност и да са сигурни, че компанията има стратегия за развитие през следващите 10 дори 20 години", допълни изпълнителният директор на дъщерната компания.