"Ивеко" преструктурира дилърската си мрежа

На живо
Траян Траянов в подкаста "Дума на седмицата"

"Ивеко" преструктурира дилърската си мрежа

Един от лидерите на пазара на нови товарни автомобили в България - "Ивеко", преструктурира дилърската си мрежа от началото на април, съобщи на пресконференция ръководителят на търговското представителство на марката Борислав Георгиев. От мрежата отпада "Торино моторс индъстриъл виъкълс", като оторизираните търговци остават "Чефин България", "Булавто" и "Пълдин транс сервиз". Според изпълнителния директор на "Чефин България" Стефано Албароса този ход ще позволи на останалите компании по-агресивни инвестиционни планове.
Към момента "Ивеко" разполага с комплекси и сервизи в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Сливница и Шумен. През следващите две години предстои изграждане на нови обекти в София, Пловдив, Бургас, Варна, Русе, Стара Загора, Велико Търново, Благоевград и постигане на договореност със субдилър в Добрич. Това е в отговор на очертаващата се тенденция бизнесът да напуска София и големите градове и да се насочва към по-малките.
Само "Чефин България" ще инвестира в нови обекти 14.75 млн. евро, като 6 млн. от тях ще бъдат вложени в новия комплекс в столицата. Според изпълнителния директор на "Ивеко" за Източна Европа Греъм Доналд след реализацията на тези проекти територията на страната ще бъде ефективно покрита. Той добави, че продажбите на марката на пазарите в Източна Европа бележат ръст от близо 59% при 10 на сто за Западна Европа, което кара компанията да обърне специално внимание на пазара в този регион.
През миналата година "Ивеко" е продал у нас 1636 нови товарни автомобила, което е ръст от 75% спрямо 2006 г. При камионите от най-тежката гама (19-44 тона) скокът е от 142 на сто, като очакванията са тази тенденция да се запази. Като нова за пазара тенденция е засилването на търсенето на модели в средната гама (7.5-18 т.). През тази година дилърите на "Ивеко" планират да продадат 1920 нови камиона и около 130 автобуса, като ръстът е около 20 на сто, а при товарните автомобили от най-тежката гама - до 30 на сто.