Натуралните сокове бележат изненадващ ръст

Натуралните сокове бележат изненадващ ръст

Ако динамиката на пазара се запази, очакванията са, че в края на годината потреблението на безалкохолни напитки на човек ще достигне 240 литра, или с 22 литра повече от миналата година
Ако динамиката на пазара се запази, очакванията са, че в края на годината потреблението на безалкохолни напитки на човек ще достигне 240 литра, или с 22 литра повече от миналата година
Натуралните сокове и нектарите бележат през първото тримесечие на година неприсъщ досега ръст от 17 на сто, показват актуалните данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България, представени вчера. През последните две години този сегмент расте с по-малко от 5 на сто на тримесечие.
Представителите на пазара на безалкохолни напитки посочват две основни причини за големия ръст при соковете и нектарите. От една страна, това е заради стремежа на потребителите да консумират по-здравословни продукти, а от друга - заради по-голямото разнообразие в предлагането, каза председателят на асоциацията Милчо Бошев. През последната година основните компании на пазара се надпреварваха да пускат нови опаковки, вкусове и разновидности на сокове. Общото увеличение е с 3 млн. литра повече в сравнение със същия период на миналата година. От асоциацията очакват тази тенденция да се задържи и през следващите месеци. Данните от началото на годината обикновено са показателни и за следващите периоди, каза Бошев.
Общото потребление на безалкохолни напитки е нараснало с 11 на сто, което се равнява на 32 млн. литра повече от същия период на миналата година. При бутилираната вода се запазва тенденцията от последните година-две за ръст с малко над 10 на сто. Консумацията на натуралните минерални води е нараснала с 13 на сто, а на водите, предлагани в обществения сектор в галони - със 7%.
Забелязва се промяната и при още една категория - негазираните напитки с ниско съдържание на плодове. За първото тримесечие тяхната консумация се е покачила с 6 на сто, което е по-малко от обикновено. Това беше една от динамичните доскоро категории заради ниската цена на продуктите. От асоциацията коментират, че все повече компании се ориентират към предлагането на напитки с плодово съдържание, с повече витамини и на продукти, подходящи за деца.
Запазва се големият ръст и съответно разнообразното предлагане и в категорията на енергийните и спортните напитки, както и при студения чай. Ръстът при тях е съответно около 25 и 35 на сто спрямо миналата година. "Голямото разнообразие и атрактивните цени на продукти, пускани на пазара от български производители, предизвикват повишения интерес към тези групи напитки. Те са с най-малък пазарен дял, но с най-изразена динамика на потребление", казват от асоциацията.