Скъпият петрол ще удари low cost авиокомпаниите

Скъпият петрол ще удари low cost авиокомпаниите

Поскъпването на петрола до ниво над 100 долара за барел ще доведе много нискобюджетни авиокомпании до фалит. Това заяви по време на пресконференция шефът на британския авиопревозвач "Изи джет" за Франция Франсоа Бачета.
"До няколко години в европейската авиоиндустрия ще останат не повече от 4 нискобюджетни компании", обяви Бачета, цитиран от Ройтерс. Той определи като абсурден факта, че в момeнта в Европа има около 50 авиолинии, които предлагат нискоразходни авиоуслуги. По време на представянето на нов маршрут на "Изи джет Франс" Бачета добави още, че всяко поскъпване на петрола се отразява тежко върху разходите на нискобюджетните авиолинии. Шефът на френското дъщерно дружество на "Изи джет" обясни, че единственото решение за тези компание е да увеличават цените на билетите си, за да могат да покриват разходите си за гориво. "Така обаче се обезсмисля цялата идея за нискоразходни авиоуслуги", коментира Бачета. Според него "Изи джет" би трябвало да повиши цените на билетите с 10%, за да неутрализира влиянието на скъпия петрол, но това ще намали броя на клиентите на компанията най-малко с 15%.
Бачета прогнозира, че "Изи джет" и конкурентната "Райънеър" ще преодолеят тези проблеми и ще останат в бизнеса. Шефът на френското поделение на "Изи джет" смята още, че освен тези две компании ще оцелеят още най-много две, като едната вероятно ще бъде германска. "Останалите ще фалират или ще бъдат принудени да се слеят и преструктурират", заяви Бачета. Той сподели, че този тренд рано или късно ще се пренесе и върху големите авиопревозвачи на континета.
Рекордното поскъпване на петрола засегна нискобюджетните авиокомпании още към края на миналата година. Тези дружества са най-чувствителни към скъпия нефт, тъй като цената на горивата е фиксирана към стойността на билетите за година напред. Ето защо ръст при горивата ги принуждава да вдигат цените на услугите си, което пък води до спад в броя на пътниците. Големите авиокомпании като "Ер Франс" например също имат проблеми със скъпия петрол. Те обаче могат да си позволят по-свободна ценова политика, тъй като приходите им не са толкова тясно обвързани с цената на билетите.