Дъщерна компания на "Еко петролиум" ще произвежда ток от олио
"Еко био фюълс индъстри" желае да получи лиценз за производство на електроенергия от рафинирано растително масло от 51 мВт мощност във Видин. Искането за 15-годишно производство вече е разгледано от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране.
"Еко био фюълс индъстри" е 95% собственост на "Еко петролиум". Компанията преговоря с няколко фирми, сред които италианската "Мерлони проджети", която ще придобие 20% от акциите й, да финансира проекта.
"Еко био фюълс индъстри" вече получи сертификат за инвеститор първи клас от Агенцията за инвестиции. Тя планира да вложи 200 млн. лв. в изграждането на централата. Лицензът за производство на ел. енергия са изисква, преди да бъде изградена мощността, като условие за отпускането на кредит. Схемата на финансиране предвижда 75% от необходимите средства за инвестицията да са привлечени.
Освен електроенергия централата ще произвежда и топлинна енергия. Законът за възобновяемите и алтернативни източници предвижда енергията от тях да се изкупува по преференциални цени, каквото е искането на "Еко био фюълс индъстри". В доклада на експертите на енергийния регулатор се посочва, че рафинираното растително масло не попада в обхвата нито на възобновяемите, нито на алтернативните източници. В същото време то се смята за биогориво, но регулаторът няма законово основание да определя преференциална цена за него. Централата ще бъде присъединена към 110 КВ към мрежата на Националната електрическата компания, но експертите са посочили, че все още не е подписан договор с нея.
"Карлово газ" инвестира във виртуален газопровод "Карлово газ", в която общината притежава от 34% от акциите, иска 35-годишен лиценз за газоразпределение от регулаторната комисия. Тя вече е разгледала искането на компанията. Останалите акции в компанията са на "Си Ен Джи Марица", която ще осигури финансирането по проекта. Намеренията са да бъде изграден виртуален газопровод, който да свързва мрежата на разпределителното дружество с тази на "Булгартрансгаз" чрез транспортни модули за компресиран газ. Ще бъде използва опитът на аржентинската компания GNC Galileo, която предлага технологията за компресиране на горивото. |