"Санома" купува "Нет инфо"

"Санома" купува "Нет инфо"

"Санома мегазинс интернешънъл" (SMI), част от издателското звено Sanoma Magazines на финландската SanomaWSOY, купува близо 68% от българската интернет компания "Нет инфо.БГ". Новината за подписаното споразумение беше съобщена в официална пресинформация на сайта на купувача. Засега и двете страни не съобщават информация за стойността на сделката. "Тя е съобразена с настоящите пазарни оценки на сравними компании", обясниха от "Нет инфо".
"Санома мегазинс интернешънъл" смята да покани и други акционери, които държат около 15 на сто от дяловете в дружеството, да продадат акциите си. До 2011 г. ще бъдат изкупени и останалите 17%, притежавани от други собственици. "Нет инфо" е собственост на група физически лица и компании за рискови инвестиции. Регистрираният в Люксембург "Тайгър холдинг" държи 33% от капитала на дружеството, група физически лица - 24%, а изпълнителният директор Виктор Пенев и членът на борда Любен Белов - по 17%.
Сделката на "Санома" е част от стратегията й да укрепи основните си бизнеси - издаването на списания и развитие на дигитални медии. "Сделката подчертава нашите амбиции да постигнем същите водещи пазарни позиции в дигиталните медии, каквито вече имаме в областта на издаването на списания. Чрез придобиването на "Нет инфо.БГ" ще постигнем тази цел в България веднага", заяви изпълнителният директор на "Санома мегазинс интернешънъл" Каус Хоус. Сделката трябва да бъде одобрена от Комисията за защита на конкуренцията.
След сделката "Нет инфо" и "Санома Блясък" ще се запазят като самостоятелни компании, което ще даде възможност на всяка от тях да се съсредоточи върху собствения си бизнес. "Засега няма да променяме името си, нито ставаме част от "Санома Блясък", уточниха от "Нет инфо". Интернет компанията ще бъде управлявана и занапред от досегашния й изпълнителен директор Виктор Пенев, който остава в нея. "Санома мегазинс интернешънъл" е изключително подходящ партньор за "Нет инфо" както стратегически, така и културно. Такава бизнес комбинация ще укрепи по-нататък позициите на "Нет инфо" на българския пазар и ще отвори нови хоризонти за развитие на нейните продукти и растеж на бизнеса й", заяви Пенев. Възможно е някои от дигиталните продукти на SMI да навлязат и на българския пазар, казаха още от "Нет инфо".
"Нет инфо" притежава най-популярния портал за безплатни имейл услуги - Abv.bg, сайта за съдържание, генерирано от потребителите Vbox7.com, новинарския сайт Netinfo.bg, портала gbg.bg. Компанията обяви за 2007 г. нетни продажби в размер на 2.3 млн. евро. В момента в нея работят 127 служители.

"Санома мегазинс интернешънъл" е част от един от най-големите издатели на списания в Европа - Sanoma Magazines, чиято централа се намира в Амстердам. Компанията издава над 300 заглавия в 13 страни. Освен силното портфолио от списания тя разширява бизнеса си и към дигиталните медийни платформи. От своя страна Sanoma Magazines е част от финландската група SanomaWSOY, която работи в различни медийни области, а над 50% от нетните й продажби идват вън от Финландия. Компанията майка е листвана на борсата в Хелзинки. Електронното й поделение SWelcom притежава телевизионни и радиостанции, сайтове, кабелен тв оператор и доставчик на широколентов интернет във Финландия. "Санома мегазинс интернешънъл" издава популярни женски списания като Story, лицензирани заглавия, най-популярното от които е Cosmopolitan. Сред известните й мъжки заглавия е Maxim. Нейно издание е и National Geographic, което излиза и в България.