Тримесечното отчитане на тока в Южна България тръгва от 2009 г.

Тримесечното отчитане на тока в Южна България тръгва от 2009 г.

Тримесечното отчитане на тока в Южна България тръгва от 2009 г.
Вероятно 3-месечното отчитане на консумирания ток за Южна България ще бъде внедрено в началото на 2009 г. Това съобщиха вчера в Пловдив ръководители на фирмата, както и шефовете на екипа, който в продължение на година е разработвал и тествал новия софтуер. Досега се смяташе, че 3-месечното отчитане ще тръгне по-късно през тази година.
Близо 1.5 млн. абонати на австрийския доставчик на електроенергия EVN - България, ще получат нови десетцифрени клиентски номера от 1 юни нататък. Промените са подготовка към преминаване на тримесечно отчитане на потребената електроенергия, като в перспектива се предвижда то да става на 6 месеца и още по-нататък - веднъж в годината. През останалите месеци домакинствата и фирмите ще правят авансови вноски в полза на електроснабдителното предприятие. Този вид отчитане с авансови вноски и уравнителна сметка се практикува в цяла Европа. Сроковете за въвеждането му у нас се утвърждават от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране.
При въвеждането на новия софтуер е възможно за някои клиенти периодът на отчитане да се удължи повече от месец - максимум 35-38 дни, предупредиха от компанията, като оправдаха това освен с нововъведенията и с многото празници в началото на май.
Програмата ще улеснява EVN - България, при обработката на данните. Според члена на УС на "Електроснабдяване EVN България" Стефан Заманов тя ще предостави и повече удобства на клиентите. Те ще могат да плащат фактурите навсякъде в страната, където дружеството предоставя услугата си. Например клиент от Бургас ще може да плати сметката си на някоя от касите в Пловдив, обясни Заманов. При съответни авоари по сметки в банките плащането ще може да се извършва и безкасово.
Предвижда се да се въведат плаващи срокове за плащане в рамките на месеца. Всеки клиент ще има посочени във фактурата срокове, които ще са направени така, че касите да се натоварват равномерно в рамките на месеца и да не се случва струпване на чакащи абонати, както е в момента.
Клиентите, плащащи чрез e-pey, Transcard или по банков път, ще получават фактурите си предварително по пощата. Това е част от проекта за бъдещо доставяне на фактури по пощата за всички абонати.