"Нилсън онлайн": Бизнес новини в интернет търсят най-вече хора с високо образование

"Нилсън онлайн": Бизнес новини в интернет търсят най-вече хора с високо образование

Над 60% от хората, които се интересуват от новини за бизнес и финанси, имат високо образование, показват първите данни от проучването на "Нилсън онлайн" (Nielsen Online) за профила на интернет потребителите. Изследването покрива аудиторията на 150 български сайта на 13 водещи медийни групи, сред които "Нет инфо.БГ", "Инвестор.БГ", "Икономедиа", "Мейл.БГ", "Медия груп", "Синера", "Дарик нюз", "Санома Блясък", бТВ. В него през последните две седмици са участвали около 30 хил. потребители през последните, като около две трети от тях са работещи, а една трета - ученици и студенти. Перспективите за работа и кариера интересуват почти поравно - както потребители с високо образование, така и хора със средно и по-ниско образование. Сред интересуващите се от информация и новини за стила на живот и родителството също се наблюдава "паритет" между двете образователни равнища, показват резултатите.
Резултатите разкриват още, че аудиторията на изследваните сайтове е предимно в градовете, като около 34% от всички живеят в София, около 9% - в Пловдив, други 8% - във Варна. Потребителите са поравно мъже и жени и около 60% от всички са на възраст между 18 и 35 години. Почти три пъти по-висок от средния за населението на страната е делът на хората с високо образование -бакалавър, магистър и доктор. Около 22% от работещите имат личен месечен доход над 1000 лева.
Профилът на потребителите е различен за различните категории сайтове. Ако уебстраниците с информация за текущи събития и световни новини и за кариерно развитие се посещават еднакво от мъже и жени, то сайтовете за бизнес и финансови новини и за автомобили са преобладаващо "мъжки". Уебстраниците за семейството и лайфстайла определено са "женски". Четирима от всеки пет потребители на интернет най-малко веднъж на ден прекарват времето си в мрежата. Най-честите дейности са търсене на информация през търсачки, четене и писане на съобщения и получаване на документи през електронна поща, разговор с приятели по Skype, ICQ, други месинджъри и чат, сваляне на музика, филми, софтуер.
От началото на май към единното измерване на аудиторията "Санома Блясък България" добави Moetodete.bg и NationalGeographic.bg, "Дарик уеб" - Zar.bg, "Икономедиа" - nww.idg.bg(NetworkWorld). бТВ, новият участник в метриката, включи седем свои марки - Btv.bg, Musicidol.btv.bg, Fort.btv.bg, Mama.btv.bg, Hlape.btv.bg, Slavishow.btv.bg и Ogledala.btv.bg.