Нова услуга ще се предлага на пазара за цифрова телевизия

Нова услуга ще се предлага на пазара за цифрова телевизия

Нова услуга ще се предлага на пазара за цифрова телевизия
След като предложиха на абонатите си възможност да си купят цифрови програми като добавка към пакета за кабелна телевизия, операторите вече гледат и към следващото ниво технология - телевизия с висока разделителна способност (HDTV). До три седмици "Кейбълтел" планира да пусне HDTV продукт, ориентиран към клиенти с високи и средни доходи, съобщиха от компанията. Операторът очаква, че в близките 2-3 години 10% от сегашните му клиенти ще бъдат абонати на телевизията с високо качество. "Новата ни услуга не е свързана с конкретно събитие като предстоящото европейско футболно първенство например, а е част от еволюцията на продуктите ни. HDTV е най-актуалната технология в момента и в нея е бъдещето на телевизията", каза изпълнителният директор на "Кейбълтел" Димитър Радев. Според него все повече са потребителите, които искат да гледат качествен образ. "Клиенти на услугата ще бъдат всички, които си купуват плазмен или течнокристален дисплей и се стремят към по-високо качество", добави Радев. Той не съобщи цената й, но обясни, че за нея абонатът ще плаща допълнителна такса. Преди две години "Кейбълтел" купи компанията "Евротур сат тв" ("Естнет"), която още през 2005 г. обяви, че има техническа готовност да предлага HDTV. "След сделката наследихме ноу-хауто на "Естнет", но технологията се развива и затова направихме надстройка на цифровата си платформа", обясни Радев.
"Евроком кабел МБ", който в началото на тази година купи доставчика на цифрова сателитна телевизия "Интерактивни технологии", познат под марката ITV Partners, също работи по HDTV проект. "Още този месец ще стартираме услугата", каза изпълнителният директор на компанията Петьо Стайков. Според него навлизането в новата пазарна ниша няма да е лесно, но ставало дума за нова стъпка в качеството на услугата в сравнение с традиционната цифрова телевизия по кабел. Той обясни, че интересът към качествено изображение расте, но често операторите грешат в прогнозите си и нямат цифрови приемници в наличност. Абонатите на HDTV ще трябва да си купят и допълнително устройство.
Двете компании са лидери и на пазара на тройната услуга. По данни на "Кейбълтел" над 1.1 млн. домакинства имат достъп до нея, а абонатите й надхвърлят 20 хил. "Около 10 на сто от нашите клиенти са абонати на triple play, каза Радев. Според него този пазар е аморфен и трудно може да се каже кой оператор какъв дял държи.