"Русенска корабостроителница" пуска на вода осми кораб за германско параходство

На живо
Протестът на "Правосъдие за всеки" в София

"Русенска корабостроителница" пуска на вода осми кораб за германско параходство

"Русенска корабостроителница" ще предаде последният плавателен съд от поръчката на германското параходство "Нимрих и Прам", съобщи изпълнителният директор Игнат Трайков. Мултифункционалният сухотоварен кораб "Ита" е осмият поред, изработен от българската компания за германското дружество.
Последният съд от поръчката за "Нимрих и Прам" има около 4500 тона дедуейт. Той може да транспортира по всички морета и океани различни видове насипни товари, контейнери, моторни превозни средства и дървени трупи. Неговата автономност е осигурена от два бордови крана с 35 тона товароподемност. Плавателният съд е с германско оборудване и отговаря на последните изисквания на "Германски Лойд", ИМО и др. - двойно дъно, неподвижна напречна преграда на трюма, черна кутия и т.н. След официалната церемония по кръщаване на кораба "Ита" той ще бъде насочен за ходови изпитания във Варна.
В момента в "Русенска корабостроителница" се строят два съда за Холандия, 8100 тона дедуейт. Това са най големите кораби, правени досега в Русе. Поръчката е за 10 плавателни съда. През следващия месец ще бъде спуснат на вода корпусът на високотехнологичен асфалтовоз за гръцка фирма.
"Русенска корабостроителница" АД има сключени договори за поръчки до 2010 г. От средата на 2007 г. в Русе започна строителството на първия кораб от серията сухотоварни съдове с осем хиляди тона дедуейт. Дотогава компанията можеше да произвежда плавателни съдове до 5 хил. тона дедуейт. Осемхилядниците са нова крачка в българското машиностроене, като капацитетът на компанията е до 9 хил. тона дедуейт и 135 м дължина на съдовете.