"Бъргър кинг" отваря първите си заведения в София и Варна

Веригата за бързо хранене "Бъргър кинг", която в световен мащаб е основен конкурент на "Макдоналдс", ще отвори до месец първите си две заведения в София и Варна. Новината потвърди представител на "Амрест България" - компанията, която държи правата на марката за българския пазар.
Първите две заведения ще се намират в "Сити център София" и в "Мол Варна". Официално обявената дата за отварянето на "Мол Варна" е 12 юни. По това време би трябвало да заработи и заведението в софийския мол, казаха от "Амрест".
Веригата за сандвичи влиза в България през полската компания "Амрест". През последната година тя активно навлиза и на българския пазар. През 2007 г. дружеството взе правата за България за KFC, което е марка на Yum! Brands. В резултат на франчайзинговия договор "Амрест" може да развива веригата в България като втори представител.
KFC от години присъстват на българския пазар чрез българското дружество "Самекс". През миналата година от централата на "Амрест" обявиха, че имат правата и за "Пица Хът", които работят в България чрез "Ексел асошиейтс". На този етап обаче компанията не е започнала да развива и тази марка.
Пак през миналата година "Амрест" отвори и първото свое заведение от веригата KFC у нас. То се намира в столичния "Мол София". Заведенията на двете компании се различават по менютата, униформите на персонала и корпоративната идентичност.
Влизайки в "Сити център София", "Бъргър кинг" директно ще се конкурира с "Макдоналдс" и KFC.
На международно ниво "Амрест" (което идва от "Американ рестърантс") се очертава като една от водещите компании за заведения в страните от Централна и Източна Европа. Дружеството управлява над 250 ресторанта и заведения с марките "Пица Хът", KFC, "Бъргър кинг", "Родео драйв", "Фрешпойнт" и "Старбъкс". С някоя от тези вериги компанията работи на пазарите в Полша, Чехия, Унгария, България, Русия и Сърбия.
Все по-конкурентен пазар
Заведенията за бързо хранене в България все повече трябва да работят в конкурентна среда. На пазара вече има няколко големи вериги и нови са заявили плановете си да стъпят тук. "Макдоналдс", която влезе в България през 1994 г., сега има над 20 ресторанта в София и в другите градове. Друга верига от този тип е българската "Хепи", която има мрежа от заведения на национално ниво. KFC също се наложи като сериозен играч в сегмента на веригите за бързо хранене. Основното съревнование между тях е не само в привличането на клиенти, а и в намирането на подходящи терени за магазини.