Печалбата на пристанище Русе скочи с 300 хил. лв.

С 300 хил. лв. по-висока печалба регистрира "Пристанищен комплекс Русе" ЕАД за първите четири месеца на 2008 г. в сравнение със същия период на миналата година. Това съобщи за "Дневник" изпълнителният директор на дружеството Николай Найденов. През 2007 г. компанията отчете печалба в размер на 3 млн. лева. С 14% нарастват въглищата, обработени в пристанище "Русе-изток" през четиримесечието на 2008 г. спрямо същия период на изминалата година. През настоящата година са обработени близо 300 хиляди тона, като основни товародатели са "Топлофикация Русе" АД, "Ритъм 4-ТБ" ЕООД - Стара Загора, "Руседеспред" ООД и др.
Запазва се тенденцията от 2007 г. за нарастване обработката на зърно през пристанищата в състава на дружеството. От приблизително 3 хил. тона обработен шрот в комплекса за периода януари - април миналата година товарът нараства почти 4 пъти (11 хил.т) през 2008 г. Останалите зърнени храни, основно царевица, отчитат трикратно увеличение - 21 хил. тона през 2007 г. на 61 хил.тона за четирите месеца на тази година.
Финансовият резултат от началото на годината до момента е постигнат въпреки факта, че вторият по големина порт в рамките на комплекса вече е отдаден на концесия, заяви в края на миналата седмица министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той допълни, че през април вече е констатирано увеличение на товарите, обработени в "Пристанищен комплекс Русе", сравними с предишната година.
"Очаквам от дружеството конкретни виждания и анализи за увеличаване на товарите и перспективите за инвестиции, като пътищата за това са няколко - да се теглят кредити от компанията или да се изчака до месец приемането на промените в Закона за концесиите, за да можем да приемем нови форми на публично-частно партньорство, тоест джойнт венчъри на отделните пристанищни терминали", съобщи Мутафчиев. Според министъра на транспорта инвестиционната програма е въпрос на анализ и преценка на мениджърския екип на пристанищния комплекс. Перспективите в тази посока са свързани с обновяване на съоръженията за товарене и разтоварване на корабите, допълни Мутафчиев.