Инвеститорите оцениха "Унифарм" на 37.5 млн. лв.

Инвеститорите оцениха "Унифарм" на 37.5 млн. лв.

Огнян Палавеев, изпълнителен директор на "Унифарм" откри търговията с акциите на компанията на Българска фондова борса.
Огнян Палавеев, изпълнителен директор на "Унифарм" откри търговията с акциите на компанията на Българска фондова борса.
Инвеститорите оцениха производителят на лекарствени продукти "Унифарм" (UFM) на 37.5 млн. лв. Компанията дебютира на Българска фондова борса днес, като търговията с книжата на дружеството стартираха след тържественото  и символично биене на борсовата камбана от изпълнителният директор Огнян Палавеев.
По време на сесията в две сделки минаха 20 акции на компанията на цена от 75 лв. за лот, което оцени дружеството с капитал от 50 хил. лв. на 37.5 млн. лв.
"Унифарм" избра да стане публична компания, за да получат акционерите й реална пазарна оценка за дружеството и за да се повиши доверието в дружеството.
Дружеството е реализирало 17.3 млн. лв. приходи от основна дейност в края на 2007 г. при 13.9 млн. лв. година по-рано, по информация на компанията. Нетната печалба възлиза на 524 хил. лв. спрямо 699 хил. лв. в края на 2006 г. Активите на дружеството възлизат на 20.9 млн. лв. , а собственият капитал се равнява на 15.35 млн. лв.
Според доклад на IMS Health за България, "Унифарм" запазва 4-то място по приходи от продажби сред българските производители за 2007 г. Това представлява 6% пазарен дял при съотношение 20% към 80% между българските и вносните лекарства на местния пазар.
"Унифарм" увеличава приходите си за първото тримесечие на 2008 г. с 15% до 4.92 млн. лв. Нетната печалба се понижава със 17% до 1.22 млн. лв.
Бъдещите инвестиции на компанията включват проект за реконструкция и модернизация на "Таблетен цех - 1" на стойност 6 млн. лв. Финансирането му ще се осъществи със собствени средства на етап изграждане и с банкови заеми за оборудване. Цехът ще увеличи производствения капацитет до 500 млн. таблети годишно, поясняват от компанията.
"Унифарм" произвежда основно таблетни лекарства, като производствения капацитет в момента е 480 млн. таблети годишно. Компанията реализира продукцията си чрез мрежата на "Софарма" и "Софарма трейдинг", като произвежда основно продукция възлагана от "Софарма".  Делът на възложеното от "Софарма" производство бележи ръст от 28% на 39% в рамките на 2006-2007 г., поясняват от "Унифарм".
Основни пазари за "Унифарм" са българският, а износът е съсредоточен в Русия, Украйна, Грузия, Полша, други държави от ОНД и Прибалтика.