Гергов и бордът по туризъм

На 16 април тази година Красимир Гергов оглави Националния борд по туризъм (НБТ), като смени пловдивския бизнесмен Георги Гергов.
Красимир Гергов има интереси в рекламата и медиите. Тъй като законът забранява съвместяване на рекламна дейност със собственост в електронни медии, Гергов се представя като консултант на телевизии.
Националният борд по туризъм е една от трите големи организации, които обединяват представителите на бранша. През миналата година организацията беше напусната от голяма част от нейните създатели, които създадоха друго обединение - Съюза на инвеститорите в туризма (СИТ).
Едва седмица след като беше избран за председател на борда, Красимир Гергов отправи искане към държавата тя да дава по 85 млн. евро на година за рекламата на страната като туристическа дестинация. В момента рекламният бюджет на България е 6 млн. лв. Финансови анализатори се обявиха против искането на борда да използва бюджетни средства за реклама на туризма. В доклад Институтът за пазарна икономика (ИПИ) предупреди, че не може да се очаква от държавата да разработва дестинации, защото нейните служители нямат нито капацитет, нито опит за това. Също така не е икономически обосновано най-бързо развиващият се сектор да иска пари от данъкоплатците, коментира ИПИ.
Гергов навлезе в туристическата индустрия най-вече с инвестиции в голф комплекси. По негова идея правителството през март обяви, че създава държавна компания "Голф развитие", в която трябваше да участва с терени. Първия от тях трябваше да е в съседство на голф комплекса край Балчик, открит преди дни, чийто съсобственик е Гергов. След последвали негативни реакции в медиите премиерът Сергей Станишев спря проекта за доуточняване.