"Белла" пуска веригата си за закуски "Лакис"

"Белла" пуска веригата си за закуски "Лакис"

Българската компания за храни "Белла България" отваря първите си заведения от новата верига за закуски "Лакис". Информацията потвърдиха представители на дружеството. С новата си верига, която се разработва повече от година, компанията на практика навлиза в нова ниша на пазара - заведенията за бързо хранене и храна за вкъщи.
Форматът на "Лакис" са малки баничарници, в които се предлага асортимент от 20-30 продукта. Вече работят четири-пет заведения. Веригата ще се развива на принципа на франчайзинга. Собствениците на терените могат да ползват опита, марката и ноу-хау на веригата и да развиват собствен бизнес. Плановете са до края на годината да бъдат отворени около 50 баничарници в страната.
Проектът за заведенията за банички и закуски е част от цялостното инвестиционно решение на компанията през последните 1-2 години. "Белла" инвестира около 1.5 млн. евро в ново оборудване за производството на бутер тесто и замразени баници. Всички производствени линии са в Ямбол. Преди повече от половин година компанията лансира продуктите си от замразени банички в търговската мрежа и ХоРеКа сектора, а сега започва и бизнеса с баничарници.
И в двата сегмента - и при продуктите за търговската мрежа, и при веригата заведения, компанията стъпва на пазар, на който вече има конкуренция, показват наблюденията на специалистите. В търговската мрежа конкуренти са продуктите "Царица" и замразените храни на "Севън дейз" (7Days), които обаче се произвеждат в Гърция.
В другия сегмент - този на закусвалните, през последната близо една година сериозно навлиза друг играч - "Форнети". Концепцията на "Лакис" и "Форнети" е сходна, коментират представители на пазара. "Форнети" е верига, създадена по унгарски модел, която също се развива на принципа на франчайзинга. Работи от миналото лято. В момента верига включва над 260 търговски обекта в цялата страна. В момента замразените бутерхапки "Форнети" се произвеждат и доставят от Унгария и само се доизпичат на място в търговските обекти. Плановете на "Форнети България" са да започнат да произвеждат продуктите си в България до края на годината.
Форматът за хапките за вкъщи е популярен в страните от региона, но е нов за България. Подобни вериги магазини има в Гърция и в Сърбия например, където конкуренцията е голяма. В България са популярни старите баничарници, които обаче не са част от някакъв бизнес на верига.