"Белла" пуска веригата си за закуски "Лакис"
Българската компания за храни "Белла България" отваря първите си заведения от новата верига за закуски "Лакис". Информацията потвърдиха представители на дружеството. С новата си верига, която се разработва повече от година, компанията на практика навлиза в нова ниша на пазара - заведенията за бързо хранене и храна за вкъщи.
Форматът на "Лакис" са малки баничарници, в които се предлага асортимент от 20-30 продукта. Вече работят четири-пет заведения. Веригата ще се развива на принципа на франчайзинга. Собствениците на терените могат да ползват опита, марката и ноу-хау на веригата и да развиват собствен бизнес. Плановете са до края на годината да бъдат отворени около 50 баничарници в страната.
Проектът за заведенията за банички и закуски е част от цялостното инвестиционно решение на компанията през последните 1-2 години. "Белла" инвестира около 1.5 млн. евро в ново оборудване за производството на бутер тесто и замразени баници. Всички производствени линии са в Ямбол. Преди повече от половин година компанията лансира продуктите си от замразени банички в търговската мрежа и ХоРеКа сектора, а сега започва и бизнеса с баничарници.
И в двата сегмента - и при продуктите за търговската мрежа, и при веригата заведения, компанията стъпва на пазар, на който вече има конкуренция, показват наблюденията на специалистите. В търговската мрежа конкуренти са продуктите "Царица" и замразените храни на "Севън дейз" (7Days), които обаче се произвеждат в Гърция.
В другия сегмент - този на закусвалните, през последната близо една година сериозно навлиза друг играч - "Форнети". Концепцията на "Лакис" и "Форнети" е сходна, коментират представители на пазара. "Форнети" е верига, създадена по унгарски модел, която също се развива на принципа на франчайзинга. Работи от миналото лято. В момента верига включва над 260 търговски обекта в цялата страна. В момента замразените бутерхапки "Форнети" се произвеждат и доставят от Унгария и само се доизпичат на място в търговските обекти. Плановете на "Форнети България" са да започнат да произвеждат продуктите си в България до края на годината.
Форматът за хапките за вкъщи е популярен в страните от региона, но е нов за България. Подобни вериги магазини има в Гърция и в Сърбия например, където конкуренцията е голяма. В България са популярни старите баничарници, които обаче не са част от някакъв бизнес на верига.