Акциите на "Херти" са на крачка от борсата

Предстои началото на търговията с акции на "Херти" АД на Българска фондова борса (БФБ), след като вчера Комисията за финансов надзор вписа в публичния регистър емисията акции от увеличението на капитала на дружеството, съобщиха от компанията. След приключване на процедурата за допускане до търговия от Съвета на директорите на БФБ на акциите на "Херти" се очаква и реалният старт на търговията.
"Херти" е водещ български производител на алуминиеви, пластмасови и композитни капачки за високоалкохолни и безалкохолни напитки, вино, хранителни продукти и фармацевтичната индустрия. Голяма част от продукцията на компанията се реализира в страни от ЕС, Турция и бившите съветски републики. За първото тримесечие на 2008 г. компанията реализира над 80 % от продукцията си извън страната. Дружеството има три дъщерни дружества в чужбина (в Румъния, Великобритания и Франция), като последните две стартираха дейността си през 2007 г.
Стратегията на ръководството на компанията е да разширява присъствието си на нови пазари, във връзка със световната тенденция за навлизане на алуминиевите капачки във винената индустрия. През първото тримесечие на 2008 г. компанията реализира първия си износ на продукция за Аржентина и Чили, а в началото на второто тримесечие е осъществен и първият износ за Южна Африка.
Първичното публично предлагане на акции от "Херти" се проведе на 25 януари 2008 г. Тогава на инвеститори бяха предложени 3 млн. акции. В момента дружеството има капитал от 12 млн. лв., разпределени в 12 013 797 акции.
"Херти" продължава инвестиционната си политика и планира присъствие на нови пазари, както и разработване на нови продукти и разширяване на производството на пластмасови капачки", коментира Румен Костов, Изпълнителен директор на дружеството.
Приходите на компанията за 2007 г. възлизат на 27.8 млн. лв. с увеличение от 17.92% спрямо 2006 г. Печалбата от оперативна дейност е 898 хил. лв. и се увеличава с 26% спрямо 2006 г. Основна част от продажбите на дружеството през 2007 г. са за пазарите в ЕС и Турция – общо 42.8% от всички продажби, поясняват от компанията.
Основни търговски партньори на дружеството са Великобритания – 7.71%, Румъния – 7.06% и Унгария – 4.07%.
Приходите от дейността на компанията за първото тримесечие на 2008 г. са 5.621 млн. лв., което е със 17% по-малко, спрямо резултата за същия период на миналата година. През този период компанията сключи договор за преструктуриране на инвестиционен заем от Райфайзенбанк за 1 млн. евро.