"Метро" ще вложи още 150 млн. лв. в България

Инвестиционните планове на "Метро кеш&кери България" включват построяването на още три магазина в България. Срокът за това е тригодишен, а средствата, които ще бъдат вложени, са 150 млн. лв. Това стана ясно при откриването във Варна на първия разширен и модернизиран магазин на германската верига. Според генералния мениджър на компанията Вили Байсхайм това е първият модернизиран и съобразен с всички европейски изисквания магазин на "Метро" у нас. В момента общата площ на хипермаркета във Варна е 10 250 кв.м, като чистата търговска площ е над 8 хил. кв.м. Инвестицията е 6.4 млн. лв. и беше осъществена за три месеца, посочи мениджърът "Публични комуникации" Елена Симеонова. По думите й най-същественото разширение е в хладилната част. Тя е 600 кв.м и включва няколко зали, които са винаги затворени, за да се запази постоянна температура. По този начин компанията, която е сертифицирана на HACCP и ISO 22 000, отговаря на изискванията за безопасност и не се нарушава студеното поддържане на хранителна верига от производителя до доставчика.
В момента тече реконструкцията на хипермаркета на бул. "Цариградско шосе" в София, където ще бъде приложен същият стандарт като във Варна. Характерно за новата визия на магазините ни е предлагането на няколко групи нови продукти, обясни Байсхайм. По думите му освен заради преструктурирането в съответствие с HACCP реорганизацията се налага и заради променящите се изисквания на клиентите.
Строителството на първия от планираните нови три магазина вече започна. Той ще се намира в Плевен и в него ще бъдат вложени над 30 млн. лв., каза Симеонова. Теренът, върху който ще бъде реализиран проектът, е с площ около 20 дка. Хипермаркетът ще бъде с площ близо 7 хил. кв.м с 400 паркоместа.
До края на месеца ще бъде направена и първа копка на втория хипермаркет на компанията в Пловдив. Симеонова не пожела да уточни къде точно ще бъде ситуиран последният от трите планирани. Според нея изграждането на хипермаркет с мащабите на варненския е в порядъка на около 20 млн. евро (между 38 и 40 млн. лв.). Толкова беше стойността и на последния разкрит от веригата магазин във Велико Търново, който отвори врати в края на април.
"Метро" стъпи у нас през 1999 г.
Първият магазин на "Метро кеш&кери" беше открит у нас през 1999 г. Това беше една от първите чужди вериги, които стъпиха на българския пазар, и започнаха да въвеждат концепцията за пазаруване на едно място. Компанията е част от групата на "Метро", която притежава няколко търговски вериги магазини, които действат независимо една от друга. Сред тях са "Сатурн" (Saturn), "Галерия Кауфхоф" (Galeria Kaufhof), "Медиа маркт" (Media Markt) и др. В момента "Метро кеш&кери" е представена в 29 страни с повече от 600 магазина за търговия на едро на самообслужване. Към момента тя има 9 действащи хипермаркета в България. Асортиментът й включва над 60 хил. стоки.