Близо 4.8 млн. хектолитра бира са продадени за една година
Годишното количество продадена бира към края на май в България е 4.79 млн. хектолитра, а "Загорка" е лидер по този показател. Това показват данните на Съюза на пивоварите в страната. За първи път справките се правят на годишна база, като периодът на отчитане е от 1 юни 2007 г. до 31 май тази година.
Компаниите с най-големи продажби на българския пазар са "Загорка" с 1.697 млн. хектолитра, "Каменица" с повече от 1.520 млн. хектолитра и "Карлсберг България" с над 1.424 млн. хектолитра. С най-малки продажби за периода е "Ломско пиво" с обща реализация от над 124 хил. хектолитра. Реално продажбите обаче са по-високи, тъй като данните не включват реализацията на "Леденика" и ММ, чийто производител не е член на съюза.
Лидер при износа на пиво за периода е великотърновската "Болярка-ВТ" с повече от 44 хил. хектолитра, втори са "Каменица" с повече от 20 хил. хектолитра и "Ломско пиво" с над 7 хил. хектолитра за годината.
През миналата година за периода януари-май реализацията на пиво е била над 1.959 млн. хектолитра, а износът за периода е бил над 6 хил. хектолитра.
Лидер по продажби за първото тримесечие на тази година отново е "Загорка". Най-голям е износът на "Болярка-ВТ". Основната дестинация на великотърновската пивоварна е съседна Румъния. През тази година марките от портфолиото на компанията с най-високи продажби - "Загорка", претърпяха промени. В началото на годината едноименната марка излезе на пазара с нова бутилка. Стартът на производството беше даден в пивоварната в Стара Загора от холандския посланик в България Вилем ван Ее. В началото на годината от компанията обявиха намеренията си да развият износа си към страни като Испания, Гърция и Великобритания, в които има много българи. Марката "Шуменско", част от портфолиото на "Карлсберг България", пък смени дизайна на бутилката си по повод 125-ата годишнина на марката. Компанията е и единствената, която не изнася пиво. Компанията инвестира повече от 3.5 млн. лв. в развитието на завода си в Благоевград.