ЗК "Уника" се цели в лидерски позиции
Целта ни е до края на тази година да станем номер едно в животозастраховането и да бъдем трети по пазарен дял в общото застраховане, съобщи Пол Мориц, главен изпълнителен директор на ЗК "Уника" при представяне на финансовите резултати на компанията за миналата година и за първата четвърт на тази.
Към края на 2007 г. "Уника" е на седмо място по пазарен дял в общото застраховане и на трето в животозастраховането. Брутният приход на двете дружества - общозастрахователното и ЗК "Уника Живот", за миналата година е 118 млн. лв., увеличавайки се с 44% в сравнение с 2006 г. Печалбата на цялата група в света преди данъци е 680 млн. лв., повишавайки се с 43%. Премийният приход на животозастрахователното дружество е 30 млн. лв., а на общото застраховане - 88 млн. лв. Реализираните ръстове са съответно 94% и 32%. Общо двете компании се нареждат на четвърто място на българския застрахователен пазар.
Оформя се нова трайна тенденция на пазара - сключването на рискови застраховки "Живот" за ключови фигури - мениджъри и други важни в дадена компания служители, казаха още от "Уника". Млади хора, занимаващи се с бизнес, сключват застраховки "Живот" за над 500 хил. лв. Масовият български потребител обаче сключва договори за застрахователни суми на стойност между 10 хил. и 20 хил. лв., каза Георги Георгиев, изпълнителен директор на ЗК "Уника Живот". По думите му в последните години все повече млади хора се ориентират към животозастраховането. Типичният потребител у нас на застраховки "Живот" в сравнение с европейския е малко по-беден - затова предлагаме и по-ниски тарифи, и малко по-разглезен, защото покриваме повече рискове, допълни Георгиев.