Технически проблеми бавят строежа на Дунав мост 2

На живо
Заседанието на Народното събрание

Технически проблеми бавят строежа на Дунав мост 2

Технически проблеми бавят строежа на Дунав мост 2
Проблеми, свързани с конструкцията на втория Дунав мост, който трябва бъде построен при Видин - Калафат, забавят испанския изпълнител FCC да започне строежа му, съобщиха от транспортното министерство. Те налагат промяна в първоначалния проект, което ще отнеме още време и ще доведе до забавянето или експертиза, че предложената в момента конструкция след изпитания ще издържи. Транспортното министерство и инженерът по проекта са избрали втория вариант, което ще отнеме още около месец.
Във вторник Дунавският еврорегионален граждански форум обяви, че испанската компания среща затруднения и изпълнението ще се оскъпи. До момента закъснението е 3-4 месеца, но действията на FCC дават основание да се смята, че нещата ще приключат в срок, коментира транспортният министър Петър Мутафчиев. Той се е срещнал с представители на ръководството на компанията и е дал да се разбере, че изпълнителят трябва да приключи до декември 2010 г., когато изтича срокът за усвояване на средствата по ИСПА за строителството на съоръжението. Според него въпросът се политизира, което можело да създаде проблеми. От изпълнителя е поискан график за строителството, обясни още той. Закъснението беше натрупано от отказа на инженера - консорциумът "Инжеро" и британската "Хай-пойнт рендел", да приеме първоначалния проект на испанската компания. Проблеми възникнаха и с геоложките проучвания, както и с отчужденията на терените. Преди две месеца зам. транспортният министър Весела Господинова съобщи, че Европейската комисия иска мостът да бъде изграден за две години. Тогава тя получи уверения от изпълнителите, че закъснението ще бъде наваксано.
Стойността на проекта е 226 млн. евро, като 70 млн. евро са от ИСПА, такъв заем отпуска и ЕИБ. Германската КfW участва с кредит от 18 млн. евро, а бюджетът ще финансира проекта с 60 млн. евро.
Испанската компания вече изгради пристан и бетонова база, за да започне строителството на моста.