"Изиджет" пуска директни полети до Милано, Мадрид и Манчестър

"Изиджет" пуска директни полети до Милано, Мадрид и Манчестър

Нискотарифната авиокомпания "Изиджет" (easyjet) ще пусне директни полети от София до Милано, Мадрид и Манчестър, съобщи Питър Воец, директор "Маркетинг за Швейцария и Източна Европа". От авиопревозвача очакват около 50 хил. пътници годишно по всяка една от дестинациите, което е основната причина за избора на тези линии, обясни Воец. "Изиджет", вторият по големина евтин  европейски превозвач, стъпи на българския пазар през миналата година, след него вече са "Уиз ер", "Скай Юръп".
В момента само "България ер" лети от София до Манчестър, а "Бритиш еруейз" и "Луфтханза" осъществяват полети с прекачване през Лондон, Мюнхен и Франкфурт. Най-ниската цена, на която ще бъдат пуснати двупосочните билети от "Изиджет", е 73.98 евро с всички включени такси. "За да си купят билет на тази цена, хората трябва да го направят три месеца предварително", обясни Воец. Причината за това е, че само 15% от местата в самолета се предлагат на нея, за останалите билети цената се повишава, колкото повече се доближава до деня на пътуването. По груби изчисления тя почти достига тази на традиционните компании. 
От "Изиджет" са решили да пуснат полет до Северна Англия заради британските туристи, които посещават зимните ни курорти, обясни маркетинговият директор. Мадрид и Милано са избрани, защото там живеят много българи, които често пътуват към България. "Не препоръчваме на клиентите си да използват компанията ни, когато им предстои друг полет, защото може да не го хванат", предупреди той.
Унгарската компания "Уиз ер" също ще увеличи предлаганите от нея полети и от 24 юли вече ще лети до Милано, Валенсия и Барселона. Билетите на компанията са пуснати в продажба от началото на годината и за летните месеци почти са изчерпани тези на най-ниски цени.
На българския пазар "Изиджет" присъства от есента  на миналата година с 4 полета седмично, които вече са увеличени до 10 полета до лондонското летище "Гетуик". Като основен свой конкурент от дружеството определят националния превозвач "България ер". Конкуренцията е добра за пътниците, но предложените цени са само за да привлекат повече пътници по тези дестинации, коментира изпълнителният директор на компанията Димитър Павлов.