Браншът помоли медиите да не пишат лошо за туризма

Браншът помоли медиите да не пишат лошо за туризма

Браншът помоли медиите да не пишат лошо за туризма
Медиите не трябва да пишат само лошо за туризма, това вредяло на бизнеса и на имиджа на страната като цяло. Такава молба отправиха представителите на туристическата общност на нарочна среща с медиите, организирана от Държавната агенция по туризъм.
Туризмът покани медиите да седнат на една маса, за да им обясни какви вреди нанасят те на бизнеса, пишейки за спад на туристите, застрояване на курортите и лошото обслужване. Истината трябвало да се представя обективно, да не се гледа само лошото.
"Всички трябва да си дадем сметка, че сме в една лодка. Напоследък нямам това впечатление. Всеки пробива по една дупка", описа усещането си хотелиерът Стефан Шарлопов, който беше и един от инициаторите на срещата. "Надали вестниците стават по-продаваеми с презастрояването и студените кебапчета", каза той и добави: "Не казвам, че трябва да изкривяваме информацията, а да бъдем по-толерантни."
Срещата премина в назидателен тон, с който браншът обясняваше колко вредно е медиите да пишат за проблемите, защото те автоматично намирали отзвук в другите страни. Един по един представителите на някои от големите туристически сдружения се изредиха да апелират да се обърне внимание и на положителното в туризма на България. "Какво като Слънчев бряг е застроен. Като го напишете, ще се срутят ли хотелите", попита Шарлопов. Зам.-председателят на ДАТ Станислав Новаков добави, че в Слънчев бряг се правели и хубави неща. Целият курорт бил под 24-часово видеонаблюдение. Има туристи, които всяка година се връщат в Слънчев бряг само защото е шумно, цветно и весело", посочи пък Поли Карастоянова.
Според Любомир Панковски от "Алматур" до 30 на сто от туристите от всички пазари повтаряли почивката си в България. Донка Соколова от асоциацията на туристическите агенции заяви с категоричност, че тази година повече българи почиват на българското Черноморие, отколкото миналата година. Соня Колтуклиева от Съюза на инвеститорите в туризма предложи информацията, която се поднася в медиите, да е равнопоставена - колкото негативна, толкова и изтъкваща позитивите.