"Сиско" прогнозира спад на поръчките от телекоми

"Сиско" прогнозира спад на поръчките от телекоми

"Сиско" прогнозира спад на поръчките от телекоми
Най-големият производител на мрежово оборудване "Сиско системс" очаква ръст на приходите си от 11% за финансовата си година, започнала през юни, съобщи агенция "Блумбърг".
Дългосрочната цел на компанията е да постигне между 12 и 17 на сто ръст. Телевизионните и телекомуникационни компании забавят покупките си след ъпгрейда на оборудване, с което да ускорят свалянето на съдържание от интернет, смятат анализаторите от Dell'Oro Group. 
Американският оператор AT&T каза миналия месец, че планира да обуздае разходите си за втората половина на годината, с което засили напрежението върху "Сиско", след като клиенти в автомобилната и финансовата индустрии орязаха бюджетите си миналата година.
Очакваните приходи от продажби, според прогнозите на "Сиско", за първата четвърт на година възлизат средно на 10,4 млрд. долара. Шефът на компанията Джон Чембърс ще ги обяви на днес.
Според проучване на Credit Suisse Group телекомуникационните компании в света ще увеличат разходите за тази година с 11% - за сравнение през 2007 г. ръстът е бил 14 на сто. Близо 24% от продажбите на "Сиско", според прогнозите на Credit Suisse Group, идват от доставчиците на услуги, чиито поръчки за  третото тримесечие са нараснали с 6 на сто в сравнение с преходната година, докато през третата четвърт ръстът им е бил близо 20 на сто.
На AT&T се падат 2% от продажбите на "Сиско", според Credit Suisse. Миналият месец операторът каза, че вероятно ще намали разходите си за разширяване на високоскоростната си безжична мрежа и услугата интернет телевизия през оставящите месеци на годината.
Същата тенденция се наблюдава и при други производители. АDC Telecommunications, която доставя оборудване за AT&T и Verizon Communications обяви, че клиентите й смятат да намалят разходите си за втората половина на годината. Най-големият конкурент на "Сиско" - Juniper Networks, съобщи, че продажбите му към американски доставчици на услуги са се забавили през втората четвърт на годината в сравнение с първата.
Според прочуване на Goldman Sachs Group от тази година, направено сред 100 мениджъри, 15 на сто от тях планират да съкратят покупките си от "Сиско" през следващите 12 месеца.