БМФ иска да купи 200-хил. тонни кораби

БМФ иска да купи 200-хил. тонни кораби

Два кораба с изместимост от 200 хил. бруторегистъртона обмисля да купи Параходство БМФ. Това съобщи председателят на съвета на директорите и член на управителния съвет на консорциума "Кей Джи маритайм шипинг", който вече притежава 70 на сто от активите на търговския флот, Кирил Домусчиев. В консорциума 30 на сто държи българската "Адванс пропъртис", която е собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Останалият дял е на "Кей Джи маритайм партнърс" с участието на германския корабен чартьор "Мартрейд шипинг енд транспорт" - с 99%, а корабният мениджър - Accord ship management Ltd от Индия, е с 1%.
По думите на Домусчиев до подобна сделка ще се стигне само при условие че компанията успее да постигне дългосрочна договореност от около 6 до 8 години с индийски товародател. Преговорите се водят от "Мартрейд шипинг енд транспорт". Те са за превоз на руда от Индия за Африка. Разговорите са в самото начало. Яснота как ще се развият ще имаме след 5-6 месеца, посочи той.
Най-належащо е обновяването на флота. Сега средната възраст на корабите е около 25 години. Амбицията ни е да намалим тази възраст под 10 в близките 5 години. Затова ще продадем всички кораби, които са над 30-годишни. Те съставляват около 40% от от всички плавателни съдове на БМФ, каза Домусчиев. Според него старите кораби няма да бъдат продавани като скрап, а като работещи. Отправили сме оферти до българските корабопритежатели, както и до компании от региона. Те имат специфични товари в Черно море като въглища, за които няма изисквания за възрастта на корабите. Още повече че за подобен вид товари се използват и сравнително по-стари кораби, коментира още Домусчиев.
На първо време искаме да се сдобием с десет 34 хил. тонни кораба, както и с толкова 20-25 хил. тонни. За това ще бъдат предназначени всички 780 млн. лв. в инвестиционната програма на "Кей Джи маритайм шипинг". Целта е да купим само нови кораби, но при подходяща цена не е изключено да се стигне и до покупката на две- или тригодишни плавателни съдове, уточни той.
Преговаряме с корейска корабостроителница за строеж на серия от плавателни съдове. Ориентирали сме се към кораби от типа handysize. Те са между 15 и 35 хил. БРТ. Целта ни е да обособим няколко флотилии с оглед по-лесното им обслужваме и оптимизиране на разходите след това, каза още Домусчиев.
Иначе компанията ще замени българския флаг на корабите с друг европейски. Българският флаг не е атрактивен за нас. Ангажиментът ни според приватизационния договор е 60 на сто от корабите ни да плават под български или европейски флаг (на някоя от страните - членки на ЕС). Банките кредиторки, които трябва да финансират инвестиционната ни програма, също не биха желали нашите кораби да плават под български флаг. Част от корабите на БМФ и сега плават под малтийски флаг, така че не е изключено флотът да продължи да плава под знамето на островната държава. Оглеждаме внимателно и чешкия, и кипърския, и гръцкия флаг. Те дават доста големи преференции за корабособствениците за разлика от България, допълни Домусчиев.