"Лидл" започва да строи първите си магазини у нас
Германската търговска верига "Лидл" (Lidl), специализирана в продажбата на бързооборотни стоки в ниския ценови сегмент, започва да строи първите си магазини, съобщиха от компанията. Веригата подготвя навлизането си на българския пазар вече няколко години, а първите й обекти се очаква да заработят след 2010 г.
"Лидл" е търговска верига, която работи в т.нар. дискаунт сегмент. При този тип магазини най-важното конкурентно предимство е ниската цена на асортимента. Затова голяма част от стоките и продуктите, продавани в магазините на дискаунт веригите, са със собствена марка.
Първият магазин, който ще започне да се строи, е в Ловеч. Той ще бъде мостреният модел, с който трябва да се изпробва как работи форматът на "Лидл" в България. До края на годината е предвидено да започне строителството на други пет магазина, а малко след това - на още пет. Така през 2010 г. веригата се очаква да започне да работи с 10-12 обекта в страната, обясниха представители на компанията.
Освен магазини "Лидл" ще инвестира и в изграждането на дистрибуционен център, който да обслужва обектите в цялата страна. Теренът за него вече е осигурен, но от компанията засега не съобщават къде се намира. Проектът за центъра в момента се одобрява в Германия, а след това ще се задвижат процедурите по неговото изграждане.
Германската верига на няколко пъти през последните години възобновяваше интереса си към българския пазар и след това отново спираше проектите си. За последно в края на 2006 г. от централата на компанията в Германия обявиха, че отново започват да наблюдават българския пазар и при удобна възможност биха имали интерес да работят на него. Постепенно "Лидл" започна да придобива терени из страната и да сформира експанзионния си, а след това и търговския си екип. През есента веригата ще организира нова кампания за набиране на кадри, съобщиха нейни представители
"Лидл" е част от групата "Шварц", която има и друг бизнес в България. Към нея принадлежи търговската дискаунт верига "Кауфланд". Разликата между "Кауфланд" и "Лидл" е, че втората спада към т.нар. хард дискаунтъри, в които по-голяма част от асортимента е собствени марки и по този начин се постига по-ниска цена.
Според анализ на "Планет ритейл", представен преди време, до 2010 г. дискаунт веригите ще държат около 4 на сто от пазара у нас. Очаква се в близко бъдеще в България да заработят и други дискаунт вериги - "Пени маркет" и "Плюс".