"Нестле" мести производството си на сладолед от Румъния в България
Компанията за храни "Нестле", която в глобален мащаб е един от лидерите на пазара, ще измести производството си на сладолед от Румъния в България, като натовари мощностите във Варна. Информацията беше потвърдена от представители на дружеството в България и Румъния. Решението е в резултат на реорганизация на бизнеса и е изключение от общата тенденция, при която през последните две години международни компании концентрираха производството си в Румъния за сметка България.
Производството на сладолед в Румъния ще започне да спира през следващите седмици, а продукцията за новия сезон ще се прави вече в България, съобщи вчера Георгиос Макридопулос, който е изпълнителен директор на "Нестле айс крийм България" (наследник на "Делта айскрийм"). Мотивите България да бъде предпочетена пред Румъния са няколко - от една страна, Варна е на близко разстояние от румънската столица Букурещ и е удобен град от транспортна и логистична точка. Другият фактор, повлиял на решението, е, че през последните години във фабриката във Варна бяха инвестирани сериозни средства в нейното модернизиране и разширение. Общата инвестиция до момента е около 6 млн. евро, съобщиха вчера от компанията.
В краткосрочен план е предвидено да бъдат още допълнителни средства в нови производствени линии и модернизиране и разширяване на съществуващите. Стратегията предвижда да бъдат въведени иновативни решения за България и региона, посочиха от дружеството.
Решението дойде след провеждането на редица изследвания, които показаха, че няма повече бъдеще за производството ни на сладолед в Румъния, коментираха за "Дневник" от офиса на румънската компания.
Във Варна ще бъде произвеждана продукцията основно за България и Румъния и ще се запази съществуващият до момента износ за страни като Македония, Грузия, Албания и някои държави от бивша Югославия. От компанията не казаха с колко точно ще се увеличи производството във варненската фабрика, но посочиха, че количеството за вътрешния пазар ще е приблизително равно на това за износ.
В края на 2005 г. "Нестле" обяви, че купува гръцкия производител на сладолед "Делта". Сделката беше финализирана през следващата година и с това започна преструктурирането на бизнеса в България и в другите страни от региона, засегнати от сделката. През последните два летни сезона компанията пусна в България нови продукти, част от които бяха комбинация между сладолед и шоколад.
В сладоледения бизнес "Нестле" е лидер на българския пазар с дял от около 40 на сто в обем, сочат данните на компанията. Основен конкурент на "Нестле" е "Дарко", която обаче държи значително по-малък дял. Други видими производители у нас са "Иззида" -Добрия, "Кадил и Таня" - Ямбол (марка "Карил"), и "Дени" - Велико Търново, които имат около 10-12% от пазара. "Джимис" през последните две години инвестира сериозно в ново производство и в разширение на дистрибуцията си и има между 3 и 5 на сто от пазара, показват данните на дружеството.