Заваляха оплаквания от разочаровани туристи
Нови оплаквания се появиха през последните няколко дни от туристи, които са останали разочаровани от почивката си в чужбина. Отменен полет в последния момент, проблеми при транспорта, настаняване в хотел, който не отговаря на очакваната категория и дори случай, при който около 150 души останаха да спят под открито небе в турския курорт Кушадасъ.
Случаят, за който алармираха самите туристи, се оказа един от най-фрапиращите за изминаващия вече летен сезон. На групата е било отказано настаняване заради неуредени финансови взаимоотношение между туроператора "Вени тур" и турския хотел. Според представители на туристическата компания пък проблемът се преувеличавал. Като обезщетение туристите можели да очакват, че няма да им се таксува нощта, през която деца и възрастни са останали да спят на улицата, поясниха от организатора на екскурзията.
Около всеки туристически сезон наред с приятните преживявания се появяват и редица недоволни, останали разочаровани. Това се случи и през пролетта около великденските празници. Същият сценарий се разигра и през зимата около коледните и новогодишните празници. Най-популярният случай от изминалата зима беше този, при който български туристи, пътуващи с "Он травел", трябваше да чакат над десет часа на летището в Тунис, нямали връзка с туроператора и били останали без каквато и да било информация за причината за дългото чакане.
Процедурата за оплакване от неизпълнени ангажименти от страна на туристическите компании е дълга и често завършва с неизгоден за туристите край. Те биха могли да уведомят Държавната агенция по туризъм, която дава разрешителните за професионална дейност. Тя обаче няма контролни функции. Оплакванията трябва да бъдат адресирани до Комисията за защита на потребителите. Това обаче е институцията, в която постъпват всички видове оплаквания, независимо от какъв тип са те. Дори повече хора да се обръщат към Комисията за защита на потребителите обаче, нарушителите трудно биха получили сериозно наказание, става ясно от разпоредбите. Най-често се стига до "помиряване", при което клиентът получава обезщетение, обясняват от комисията. Именно затова до момента нито една компания не е загубила лиценза си за некоректно отношение към клиентите си, показа проверка на "Дневник".
Разкажете за вашата помрачена ваканция. "Дневник" призовава всички читатели, пострадали по един или друг начин от некоректни туроператори, хотелиери или друг вид туристически компании, да сигнализират и опишат подобно своя случай във форума на www.dnevnik.bg. Ние ще предадем вашите сигнали на отговорните органи и ще ги разкажем на страниците на вестника.