Клиентите на инвестиционно оборудване са стъписани
Броени дни преди края на изложението се отчита спад в интереса към инвестиционното оборудване. Като вероятна причина бизнесът посочва нарастващите страхове, породени от набиращата все по-голяма мощ финансова криза в света.
Представителите на германската компания "Либхер", която тази есен излага мощни земекопни машини, свързва отлива на потребителите с усложнената икономическа обстановка. На противното мнение са други изложители, които представят строителна техника. Търговският мениджър на софийската фирма "Азия маркет груп" Симеон Симеонов например не забелязва стагнация на пазара. Досега бизнесът разчиташе на лесно достъпни кредити, които помагат за развитието на бизнеса. Финансовата криза обаче ще се отрази на бъдещото финансиране, смятат мениджъри. Най-много ще пострада високото строителство в България, но пътища ще продължават да се строят при всички обстоятелства, казва Симеон Симеонов и се надява на добри резултати за компанията от панаира.
Ако има изложители, които не изпитват никакъв страх от икономическа рецесия и криза, това безспорно са вносителите на автомобили, които тази година показват 250 модела. Всяка година по време на панаира се продават между 200 и 300 автомобила и тази година не се очертава да бъде по-различна. Около 90% от покупките се извършват на лизинг. Повечето вносители са предвидили отстъпки за сделките, сключени по време на панаира. Те започват с цената на един автоклиматик, до 10 хил. лева за скъпите модели. Вносителите по принцип са доволни от бизнеса, който става по време на панаира, тъй като тук се предлагат както леки, така и товарни и лекотоварни бизнес автомобили.
Участниците в автосалона определят представянето си като успешно с уговорката, че коректен резултат в цифри може да се съобщи в събота, когато е последният ден на изложението.