Туризмът иска спешно пари за реклама
Туристическият бранш спешно поиска повече пари за реклама на дестинацията, за да може да се справи с финансовата криза. Това стана по време на вчерашното заседание на националния съвет по туризъм, на което присъстваха представители на държавната администрация и бизнеса. От бранша са изчислили, че са им нужни 20 млн. лв. за реклама.
Вместо това в бюджета за догодина са предвидени пак толкова средства, колкото бяха и тази - около 6 млн. Преди дни от НДСВ съобщиха, че туризмът ще получи допълнително 10 млн. лв. от излишъка в бюджета. "Никой не ми е казал със сигурност дали ще получа тези пари", коментира вчера председателят на Агенцията по туризъм Анелия Крушкова.
Според представителите от бранша финансовата криза сериозно застрашава неговото бъдеще. От компаниите поставиха вчера на Агенцията по туризъм да разработи план за действие за справяне с кризата и за рекламиране на дестинацията. Агенцията има две седмици да подготви план.
"Изпадаме в пълна, тотална изолираност, ако не засилим рекламата", коментира вчера Донка Соколова от Българската асоциация на туристическите агенции. По думите на Анелия Крушкова стараната може да извлече дивиденти от стагнацията, като популяризира своя евтин туристически продукт. Можем да заложим на туристите, които нямат възможност да харчат много, каза вчера тя.
След около две седмици браншът ще се събере отново, като този път ще седне на една маса с министрите в новосъздадената консултативна комисия в туризма. На нея ще се обсъждат стратегията в туризма и промените в закона за туризма. Всички участници трябва да посочат и нови критерии, по които да бъдат признавани сдруженията, съобщиха участници в заседанието вчера.
Вече стана традиция Агенцията по туризъм в края на летния и зимния сезон да представя изследване за нагласите на туристите, почивали в България. Автор на изследването е агенция "Ноема". Основните изводи обаче сериозно се различават от сигналите, които идват от самия бранш. Така например, ако от туроператорите съобщават, че получават чести оплаквания от качеството на храната, то според изследването само 1.1 на сто от анкетираните чужденци не са доволни от храната в хотелите.
Чуждите туристи от няколко години отправят едни и същи препоръки към българските курорти, сочи изследването на "Ноема". Сред тях са да се намали строителството, да се изчистят плажовете и районите около хотелите и да има по-приветлив персонал в туристическите обекти и ресторантите. Според препоръките на българите пък трябва да се обърне повече внимание на хигиената, малките курорти и местата за спорт и забавления за деца.