Още едно предложение за концепция

Ново предложение за маркетингова концепция на туризма са разработили от Българския съюз по балнеология и СПА, ръководена от Стефан Шарлопов. Според нея България трябва да се превърне от евтина дестинация за ски и морски туризъм в място за целогодишни посещения. Това трябва да се случи през следващите 3-5 години. Трябва да се преориентира целият продукт и да се заложи на най-конкурентните му предимства. Друга цел на концепцията е да се привличат българите, които живеят в чужбина. Всичко това може да бъде постигнато чрез налагането на имиджа на България като целогодишна СПА дестинация, се казва в новия документ, наречен доктрина.
И според тази програма още през следващата година в бюджета трябва да бъдат предвидени 22 млн. лв. за имиджова реклама на страната. Конкретната последователност при изпълнение на всички задачи включва да се направи основен анализ на състояние на туризма; да се направи преоценка на използването на географските, природните и социалните характеристики на страната; да се направят целеви маркетингови проучвания и да се сегментира пазарът; да се осигури финансово обезпечаване.
Маркетинговият план трябва да бъде разгледан от бранша през следващите дни и да се обсъди детайлно на предстоящата среща на новата консултативна комисия.