"Флокафе" ще обслужва бензиностанциите на "Еко България"

Гръцката верига за бързо хранене "Флокафе" ще обслужва бензиностанциите на "Еко България", съобщи гръцкият делови в. "Имерисия".
В плановете за развитие на "Флокафе" предвиждат в бензиностанциите да се изградят кафенете, минимаркети и детски кътове. Стратегическото партньорство е изгодно и за двете страни, защото "Еко България" предвижда до 2010-2011 г. да открие 100 бензиностанции.
"Еко България" след купуването на 17 бензиностанции на турската "Опет"/ Айгаз" разполага със 75 обекта и пазарният й дял възлиза на около 6.5% -7%.
От своя страна източници пожелали анонимност отбелязаха, че плановете на "Флокафе" предвиждат в следващите две години в България да се наложи веригата от кафенета "Вивартия" както се предвиждат да се открият около 30-тина заведения. В момента първото заведение на компанията се намира в София на пл. "Света Неделя".
По експертни данни в България се продават 14-15 хил. тона кафе на година. В страната има традиции в пиенето на ароматната напитка, макар че до 1990 г. се внася предимно евтино и по-некачествено кафе. Новите кафе вериги се опитват да наложат световни модели в консумирането на кафе. В луксозна обстановка с модерен дизайн може да се пие от напитката във всичките й разновидности и вкусове - еспресо, шварц (американо), лате (горещо мляко с кафе), капучино, макиато (еспресо с капка мляко) и т.н. Цената на удоволствието е висока и далеч над масовата, защото включва целия процес по селекция на зърната, специфичния метод при изпичането им, както и опита на персонала при приготвянето на напитките. Част от атмосферата са пресата и безжичният интернет. |
"Флокафе" е специализирана верига за кафе специалитети и е една от големите на гръцкия пазар. Създадена е през 1994 г. в Атина и в момента мрежата й включва около 80 заведения. Освен в Гърция веригата се развива още и в Кипър и Албания.
"Вивартия" е публична международна компания за хранителни стоки, базирана в Гърция, с 13 хил. служители и 27 производствени бази. Тя обедини бизнеса на "Чипита" и "Делта холдинг" в Гърция и на международно ниво. Днес тя има четири основни бизнес направления: производството на млека и напитки с марката "Делта"; кроасани и кексове с марката "Севън дейс" (7 days); замразени храни "Анкъл Статис" (Uncle Stathis) и веригите заведения "Гудис" (Goody's) и "Флокафе" (Flocafe).
"Вивартия" е ключов играч на хранителния пазар у нас. В нейното портфолиото влизат производителят на мляко и млечни изделия ОМК, компанията за кроасани и снаксове "Чипита", а от миналата година разпространява и продуктите си от категорията на замразените храни с марката "Барба Статис" (Barba Statis).
Стъпвайки в България, гръцката кафе верига попада в един вече конкурентен пазар, на който през последните две години специализираните компании активно развиват мрежата си. Една от първите вериги от този тип беше "Онда", която в момента има вече над десет заведения. Други марки на пазара са "Кофихевън", "Кофи хаус", "Кофи рипъблик". От неотдавна на пазара е и кафе веригата на "Mакдоналдс" - "Маккафе". В България стъпи и веригата, която е номер едно в световен мащаб - "Старбъкс" чрез "Маринолопус".