Съюзът на пивоварите и Българската национална асоциация на потребителите подписаха меморандум за сътрудничество
Меморандум за сътрудничество подписаха Съюзът на пивоварите (СПБ) и Българската национална асоциация на потребителите (БНАП), съобщиха двете организации. Очаква се споразумението да подобри обратната връзка с потребителите за рекламните послания и събитията за промоциране на бира.
Това е четвъртият меморандум, подписан от пивоварите за промоция и прилагане на стандартите за отговорни реклами и събития в България. До момента меморандуми са подписали Асоциацията на рекламните агенции (АРА), Асоциацията на радио и телевизионните оператори (АБРО) и Федерацията на потребителите в България (ФПБ).
След подписването на споразумението представители на БНАП стават членове на Арбитражната комисия на СПБ, която разглежда мнения и сигнали от потребители във връзка с прилагането на правилата за саморегулация, залегнали в кодекса за отговорни комуникации и етични стандарти на пивоварната индустрия.
От 2009 г. в Арбитражната комисия ще участват представители и на неправителствени организации за превенция и намаляване вредите от злоупотребата с алкохол.
Съюзът на пивоварите и неговите членове са първият бранш в България, който въвеждат принципите на саморегулация на рекламите, спонсорствата и промоционалните събития, наричани търговски или маркетингови комуникации. Политиката на съюза в тази сфера е в пълно съответствие с принципите на Пивоварите на Европа и Пътната карта за прилагането на саморегулаторните механизми за отговорна и умерена консумация, защита на децата и подрастващите, отговорно шофиране без алкохол.