Държавата иска да се отърве от регистрацията на такситата

Държавата иска да се отърве от регистрацията на такситата

Такситата ще работят при облекчен режим, като се регистрират само в общините, предвижда програма за облекчаване за по-добро регулиране до 2010 г., обявена на страницата на министерство на икономиката и енергетиката. Ведомството събира предложения за нея. В момента таксиметровите компании се регистрират в министерството и получават разрешително за достъп до пазара от общините. Така се получава двойна регулация, която може да отпадне с промени в Закона за автомобилните превози. Според експертите на транспортното министерство никъде в страните от ЕС няма двоен режим за тези превози и предлагаме такситата да се регистрират в общините, които да бъдат задължени да определят пределни цени на услугите, каза изпълнителният директор на агенция "Автомобилна администрация" Володя Киров. Ще внесем предложение в Министерския съвет, след като го обсъдим с кметовете и браншовите организации, обясни той. Вече са проведени срещи с Националното сдружение на общините в България (НСОРБ) и браншовиците. Двойният режим трябва да отпадне, работна група разглежда различни възможности как това може да стане, коментира изпълнителният директор на сдружението Гинка Чавдарова. Тя обясни, че общините трябва да осигурят и равнопоставеност на всички превозвачи и да осъществяват контрола. Преди десет години кметовете имаха правото да възлагат права за междуселищните превози на общински и частни компании, повечето от които фалираха. Независимо от приетия Закон за автомобилните превози държавата не можа да се пребори със сивия сектор в бранша, каза председателят на Националното сдружение на превозвачите Румен Крумов. Той обясни, че с бранша не се води диалог по въпроса за регулацията.
Засега контролът на такситата, ако регистрацията мине в общините, остава доста спорен. От автомобилната агенция се оплакаха, че имат 250 инспектори, колкото са общините, които трябва да проверяват транспортните фирми, пунктовете за технически прегледи и да следят за обучението. В София например инспекторите по транспорта са над 100.