"Русенска корабостроителница" произведе асфалтовоз за Алжир

"Русенска корабостроителница" произведе асфалтовоз за Алжир

"Русенска корабостроителница" изпрати за ходови изпитания във Варна асфалтовоз, изработен по поръчка на алжирското параходство Hyproc. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Игнат Трайков. Той уточни, че това е първият съд, построен по заявка на алжирското държавно параходство. То е поръчало още един подобен съд, който ще бъде предаден в края на следващата година.
Корабът е с параметри 5 хил. бруторегистъртона и дължина 104 м. Съдът е с неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на "Германски Лойд". Той е снабден с 2800-киловатов двигател "Мак". Товарната част се състои от два танка за по 4200 куб.м суровина, която се превозва при температура 250 градуса. Всеки от танковете е разделен на четири отсека, монтирани върху лагери, движещи се самостоятелно спрямо основния кораб. Проектът е изготвен изцяло от техническия отдел на "Русенска корабостроителница".
Течните горива са гръбнакът на икономиката на Алжир. Страната заема водещо място в добива на петрол и е на седмо място в света по запаси от природен газ. Африканската държава осигурява 12 на сто от доставките на газ за Европейския съюз. Алжирският петрол е изключително подходящ за производство на бензини, но не и на асфалт, което налага вноса на този продукт. От Hyproc са направили проучване на световния корабен пазар и са установили, че единствено в Китай и в "Русенска корабостроителница" се строят асфалтовози от подобен клас. Заради разликата в качеството на изработването и германското оборудване алжирските корабособственици са предпочели русенското дружество.
"Русенска корабостроителница" не изпитва затруднения от световната криза, тъй като производствените й мощности са натоварени, а програмата за следващата година е осигурена с поръчки. В момента се строят два 8100-тонни дедуейт съда за Холандия - най големите кораби, правени досега в дружеството. До този момент са поръчани шест кораба от холандското дружество "Сплийтхоф". През 2009 г. първите плавателни съдове от серията ще бъдат предадени на техния собственик. Други четири подобни кораба са поръчани от германското параходство "Брийзе".