Lenovo очаква първата си загуба от три години

Lenovo очаква първата си загуба от три години

Дружеството ще съкращава служители заради кризата и спада в търсенето на компютри <br />
Дружеството ще съкращава служители заради кризата и спада в търсенето на компютри
За първи път от три години насам китайският производител на компютри Lenovo Group прогнозира загуба и се готви да съкрати 11% от служителите си заради световната криза, която доведе до спад в търсенето на компютри, съобщава агенция "Блумбърг". Четвъртият по големина световен доставчик очаква да отчете "съществени загуби" за последното тримесечие на миналата година, обяви в официално съобщение компанията. Освен това тя ще освободи близо 2500 работни места, с което ще спести около 300 млн. долара за годината, която приключва през март 2010 г. Към края на септември компанията има 23 906 служители по целия свят, от които 17 104 - в Китай. Засега не е ясно дали съкращенията ще засегнат и самия Китай.
След като производителят заяви пред анализатори, че спадът на компютърния пазар може да продължи и след март, акциите му паднаха с 26%. Прогнозите на производителя на лаптопите Thinkpad съвпаднаха със съобщенията на други технологични гиганти като Intel, която каза, че приходите й за четвъртото тримесечие са паднали с 23%, и Dell, която размести топ мениджъри с идеята да съживи търсенето на компютри. Китайската компания, която през 2005 г. купи звеното за производство на компютри на IBM, каза още, че не очаква през тази фискална година пазарът да се оттласне от дъното.
Като част от реорганизацията си базираната в Северна Каролина Lenovo ще намали с 30% до 50% заплатите на мениджърите си и ще слее поделенията си в Китай и Азиатско-Тихоокеанския регион. Изпълнителният директор на компанията Янг Юанджинг е казал, че въпреки интеграцията с PC звеното на IBM последните три години са били успешни за Lenovo, но резултатите за последното тримесечие на годината не покриват очакванията им. Въпреки това компанията ще работи в условията на икономическа ситуация с много неизвестни колкото е възможно ефективно и ще продължи да расте.
Приходите и брутната печалба на "Леново" за последните три месеца са спаднали в сравнение с преходната година заради намаленото търсене от корпоративни клиенти и забавената икономика на основния й пазар - Китай. Печалбата му за тримесечието, завършило в края на септември, е паднала със 78% след спада на продажбите в САЩ и загубата на пазарен дял. По данни на IDC делът на дружеството от световните продажби на компютри е спаднал до 7.4 % през разглеждания период от 7.9% за предишната четвърт.
Миналия месец "Леново" завърши разговорите си за покупката на бразилския производител на компютри - Positivo Informatica, след като той отказа офертата му. Въпреки това компанията ще търси да купи компания с голям пазарен дял. "Смятаме, че вероятността за покупка в близко време е малка и не е стратегически необходима за Lenovo, докато компанията има да решава вътрешни организационни проблеми, коментират анализатори от Goldman Sachs.