"Нова телевизия" пак ще ползва рейтингите на ТНС/ТВ план

"Нова телевизия" пак ще ползва рейтингите на ТНС/ТВ план

В края на 2008 г. компанията Ем Ти Джи - собственик на "Нова телевизия" и каналите "Диема", е подписала тригодишен договор за получаването на пълен пакет от данните на първата пийпълметрична система в България на ТНС/ТВ план (TNS/TV Plan). Договорът влезе в сила от 1 януари 2009 г. и според него ние ще следим гледаемостта на всички канали на Ем Ти Джи в България, съобщи изпълнителният директор на агенцията Мила Николова.
Досега "Нова телевизия" ползваше рейтингите на ГАРБ (GfK Audience Research Bulgaria), след като години наред предишното ръководство на медията публично изказваше съмнения за коректността на данните, разпространявани от ТНС. Така през 2006 г. "Нова телевизия" стана един от каналите, чрез които в България започна работа втората пийпълметрична система на ГАРБ. Първият договор на компанията в страната беше сключен с БНТ, но по-късно държавната медия го прекрати. Новото споразумението на Ем Ти Джи с ТНС може да окаже съществено влияние на пазара в България. Причината е, че така данните на първата пийпълметрична система вече се ползват и от трите национални телевизии - Би Ти Ви, БНТ и НТВ, а също и от ТВ2, която също покрива ефирно цялата страна. БНТ няма директен договор с ТНС, но получава анализи на данните й от рекламната агенция "Медиахелп".
От "Нова телевизия" не пожелаха да обяснят какво е довело до договора с ТНС и заявиха само, че ще продължат да работят и с двете пийпълметрични системи. Мениджърите на втората пийпълметрична система също отказаха да коментират решението на Ем Ти Джи и как то би се отразило на работата им.
Според официалния сайт на ГАРБ освен НТВ техни клиенти в момента са още ТВ7, Би Би Ти, "Евроком България" и кабелните канали T.TV.I и EBF. Би Би Ти обаче работи и с ТНС, а ТВ7 има договор с агенцията до края на януари за рекламен мониторинг, уточни Мила Николова.
Напълно възможно е договорът ни с Ем Ти Джи да даде тласък в налагането на един пийпълметричен доставчик на българския пазар, защото използването на различни данни е неудобно както за медиите, така и за техните клиенти, коментира още Николова. При всички положения договорът на "Нова" с ТНС е крачка напред да се стигне до един доставчик на рейтинги, заяви и директорът "Проучвания" на Би Ти Ви Маргарита Александрова. Тя уточни, че в края на януари или най-късно в началото на февруари предстои среща на всички медии в България, които ползват пийпълметрични данни. На нея за пореден път ще бъде обсъдено създаването на JIC (Joint Industry Committee), който да обедини медиите, рекламодателите и рекламните агенции и да е притежател на данните за гледаемост. Идеята е така да се избегнат подозренията в некоректност на рейтингите, които биха могли да обслужват интересите на определени медии за сметка на други.