ЧЕЗ иска отлагане на месечното отчитане

ЧЕЗ няма готовност да премине към едномесечно отчитане на абонатите си в предвидения от държавния регулатор срок и иска отмяна на решението му, съобщи днес регионалният мениджър на електроразпределителното дружество за България Любош Павлас, цитиран от БТА. По неговите думи доставчикът, който снабдява с електричество Западна България, не е в състояние да осигури едномесечно отчитане.
В края на миналата година Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) задължи ЧЕЗ до края на януари да започне поетапно въвеждане на едномесечното отчитане, а до края на март да осигури такова на всички свои потребители.
Според електоразпределителната компания по-важен е другият срок, поставен от регулатора - края на март, когато всички клиенти трябва да се отчитат едномесечно, е посочил Павлас. Разчетите на ЧЕЗ показвали, че това няма да е възможно в срока, а нужното време, за да започне да се отчита потреблението ежемесечно, е около 6 месеца.
Любош Павлас е заявил, че доставчикът ще поиска от ДКЕВР да отмени решението си, но ако не го направи, ще започне да преминава към засичане на електромерите всеки месец. Това ще струва на компанията 3.7 млн. лв. за първоначални разходи и още по 10.7 млн. лв. годишно допълнителни плащания, е посочил Павлас.
Еднократният разход е за наемането на допълнителен персонал от около 400 инкасатори, закупуване на терминали и пренастройване на закупения софтуер. Допълнителните месечни разходи ще бъдат за заплати на персонала, отпечатване и разпространение на фактури, поддръжка и оборудване на офисите.
Любош Павлас е посочил, че е по-добре 14.5 млн. лв. от разходите за първата година и още 11 млн. лв. за всяка следваща да се насочат към подобряване качеството на услугите и изграждане на нови сайтове и клиентски центрове. По изчисления на ЧЕЗ връщането към едномесечно отчитане ще струва на всеки клиент около 7 лв. в първата година и около 5 лв. за всяка следваща.