Одитори: Фактурите на "Мобилтел" са коректни
"Мобилтел" премина за трета поредна година успешно одита за акуратно таксуване на използваните от клиентите услуги, съобщиха от мобилния оператор. По време на проверката се гледа дали сумата на фактурата е под или над реалната сума, както и качество на предлаганата услуга.
През 2007 г. компанията стана първият мобилен оператор в България със сертифика, който гарантира прозрачност на тарифирането и коректност към клиентите.
Всяка календарна година експерти от BABT (British Approvals Board for Telecommunications) оценяват дали фирмата, която го притежава продължава да отговаря на нормативните изисквания на британския регулатор Ofcom и на база тази проверка сертификатът бива подновен.
Полученият сертификат отговаря на техническите изисквания на британския регулатор Ofcom и е издаден от BABT, която сертифицира продукти и услуги в сферата на телекомуникациите. Техническите изисквания на Ofcom са определяни като най-строгите в света.
BABT предоставя консултантски и сертификационни услуги и за телеком оператори извън Великобритания и е сертифицирал както най-големите британски оператори, така и T-Mobile, Energis, Affiniti, ntl, Onetel, Turkcell, Manx Telecom, Club Communications и Dataflow (водещо Билинг Бюро).
Сертификатът на "Мобилтел" има допустимо отклонение като стойност на издадените фактури едва 0,002% .Следващото одитиране ще бъде извършено през есента на 2009 г. В рамките на 2009 г. предстои издаването на подобен сертификат, гарантиращ коректността при таксуването на клиентите, ползващи предплатен абонамент.
Очаква се в следващите години в Европейския съюз да задължи телеком операторите да бъдат сертифицирани.