Продажбите на компютри се увеличават въпреки кризата

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

Продажбите на компютри се увеличават въпреки кризата

Пазарът на компютри в България продължава да се разраства с впечатляващи темпове в контраст с икономическата ситуация в света, гласи проучване на IDC. Компанията, изследваща пазарите на ИТ продукти в Централна и Източна Европа, Африка и Близкия изток, обяви резултатите си за българския пазар вчера.
Само за последното тримесечие на миналата година продажбите са се увеличили  с 39.6% на годишна база. Основен фактор за този ръст въпреки свиването на съвкупното търсене се явява повишеният интерес на потребителите към преносимите компютри. Увеличението на продажбите в този сегмент е с впечатляващите 58.3% само за тримесечието, като лаптопите вече съставляват 61.6% от пазара на компютри в България. В разрез с утвърждаващата се тенденция към намаляване на търсенето на персонални компютри в Западна Европа в България техните продажби също отбелязват значителен ръст от 17.5%.
Данните от изследването на IDC показват, че всички дистрибутори на ИТ продукти са регистрирали увеличение на печалбите от над 10%. Марките, които се радват на най-голямо търсене в страната, са Asus, HP, Toshiba, Acer и Lenovo. Ключово за развитието на пазара се явява и разрастването на потребителския сегмент, ориентиран към mini-notebook, като той представлява 8.6% от общите продажби в страната.
Според Евелин Стоев, анализатор в IDC - България, икономическата криза е имала по-скоро психологически ефект върху българските потребители. Реалните резултати от свиването на търсенето се очаква да се усетят през първата половина на 2009 г., допълва експертът.