Компаниите масово намаляват разходите си за спонсорства
Повече от половината компании в световен план планират да намалят разходите си за спонсорства, включително и в спортни инициативи през 2009 г., се посочва в изследване на IEG, част от рекламната компанията WPP. Съгласно цитираният от Ройтерс доклад, 51% от всички компании са категорични, че ще намалят това перо в разходите си, а 36 на сто заявяват, че няма да имат промяна в бюджетите им за спонсорства.
McDonald's и компанията майка на American Airlines - AMR са сред малкото дружества, които няма да променят разходите си за спонсорства през тази година. Сред дружествата, които ще намалят тези си разходи е General Motors, който понесе сериозни щети от икономическата криза.
От съкращенията на тези бюджети най-много пострада американската футболна лига, прогнозират от IEG. В друго изследване на IEG обаче се посочва, че разходите за спонсорства в колежански спортни програми, конференции и събития през 2009 г. ще се увеличи до 572 млн. долара, което е с 2.8% повече в сравнение с година по-рано.