За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
ВеселоСега да обясня на всички, дето не са в час със спецификата.
Големият рев и смешен плач не е затова, че веригите натискат производителя да им продава евтино.
Целият зор е за това, че ченгенцата - "дистрибутори" свикнаха да "дистрибутират" стоката от селския производител (или вносител франко склад) до крайните магазини с безумни надценки, които варират навсякъде между 30% и 200%. При обичайни норми по света - в областта на едноцифрените проценти.
Притеснението е, дали ако се свалят тези търговски надценки, ще има достатъчно манги за нов майбах / AMG / каквото-там-карат всяка година?
Акцията на българските 'дистрибутори' в сферата на бързооборотните стоки е хитър ПР, направен така, че да съвпадне със вдигането на шум в остатъка от западния свят (където наистина има такъв проблем с 'притискането', само дето там висококачественият кашкавал е по-евтин в пъти, при по-високи изкупни разходи за суровина)
*****
ЛюбопитноДали ще изгрее слънце и в нашия потребитепски двор??
*****
НеутралноДам на всички е ясно, че цялата парса накрая я плаща клиента - хем яде скъпа храна, хем некачествена.
*****
НеутралноЗаконите на свободния пазар постепенно идват в Булгаристан. Но първо картелите трябва да бъдат ликвидирани.
*****
НеутралноКогато работех в Германия в "Метро", стоката идваше директно от проиводителя и надценката спрямо заводската цена и цената в "Метро" беше от +40% до +50%. Оттам нататък, ако някой притежаваше "Метро кредитна карта" имаше от 5% до 20%, след определен оборот, намаление. Когато стоката не може да се продаде след даден период, се връща на проиводителя( така беше с новогодишната окраса и великденските стоки). Търговците на едро купуваха без да плащат ДДС, затова цените без ДДС са с големи цифри, а тези с ДДС по-малки. Минимума за търговец на едро беше покупка от 50 евро.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
*****
НеутралноЕвропа бавеха парите за хляб 60 дена, а знаем че той се продава за 1 ден
*****
НеутралноCDU, не може да купуват без ддс... За твое сведение в бг метро също се връща стоката.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
*****
ЛюбопитноЕдва ли някоя от големите европейски вериги в България ще фалира, ако се откаже от всичките ни родни "дистрибутори".
Но, тука всичко се побългарява и като цени и като качество.
*****
Неутралнодо 8
Както писах, без ДДС купуваха само търговците на едро, които като "Метро" се явяваха посредници между производителя и крайният продавач. Иначе щеше да се начислява два пъти ДДС:
Завод(без ДДС)->"Метро"(без ДДС)->търговец на едро(с ДДС)->краен продавач(с ДДС). Оттам крайният продавач изисква възстановяване на ДДС-то от държавата.
Другата схема:
Завод(без ДДС)->"Метро"(с ДДС)->краен продавач/потребител(с ДДС).
*****
Неутралнотези вериги мислят за себе си и за гражданите които не произвеждат селскостопанска продукция а се лутат в градовете
тези вериги плащат даньци вьв сьответната страна не плоски даньци които страни са нетни донори в европа и европа има средства да дава субсидии на производителите които са осигурени с финансови средства полуцени косвено от гражданите на градовете
в бьлгариа като се правят политиците на тарикати и вьвеждат плоски даньци за други тарикати и лишават производителите от субсидии по фар и по сапард е истинския проблем на производителите
веригите просто си тьргуват на цисто по правилата на европа
*****
НеутралноИ морските червеи знаят, че търговците слагат огромни надценки.
Някои хора дори знаят, че БВП зависи от производството, а не от колко пъти с Киро сме си препродали тия домати.
Аз казвам по-добре фалирали търговци, от колкото фалирали производители.
*****
Неутралнотия от арома що не изнасят за русия но и там маи се договарят с директно с френски производители
тука могат да правят реклами само с краставици една манекенка не показаха
*****
НеутралноПалмолив
Испания - 1,80 евро за 0,75л
България - 3,6 лева за 0,3л
Дали само Колгейт-Палмолив са виновни за тази разлика...
*****
Неутралнов бьлгария правеха по 50 000 аборта годишно последните 20 години сега искат да им купува някои нещата
Минаващ
Рейтинг: 322 НеутралноНомер 1 е напълно прав.
"На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - ПанчатантраМлякото се изкупува по селата по 0.30 лв./литър, а в магазина - разредено с вода и с извадено масло - се продава за 1.80 лв.
Работата с месото и зеленчуците е подобна.
"Дистибуторите" - мутри и бесепейци реват, защото вече не могат да посредничат с 300-700% печалба.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1316 НеутралноОткакто ги има големите вериги винаги са извивали ръцете на производителите. Всички условия в договорите са написани от веригите - никъде няма и едно условие от производител. Чист рекет си е. Сега в кризисно време, ако има някакъв начин /ясно ми е , че няма/ да се обединят производителите и само за месец да отрежат веригите ще стане чудото европейско-повече пари за производителя, по евтино за нас редовите купувачи. Разбира се производителите няма да се разберат помежду си.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoОня с коня
Рейтинг: 8 НеутралноПичове, за вас не знам, но аз все повече се ориентирам към "къща на село" и купуване на място от местните - зеленчуци, мляко и млечни. А месо съм се отказал да ям от няколко месеца, не от жал към животните а от хигиенни и здравословни причини. Този нашенски капитализъм все повече ми прилича на някаква антиутопия...
*****
НеутралноКонкретен пример:
Доставчикът Х продава на магазин Билла стоката У на БАЗОВА цена 1лв без ДДС. От този 1лв. Билла получава:
- около 10-12% базова отстъпка (зависи от отдела)
- 1-3% бонус асортимент
- 1-4% още някакви бонуси с различни имена
- между 2 и 4% логистичен бонус ако стоката се кара до централен склад
- мининмум 5% отстъпка по време на акция
Вие сами преметнете колко точно са отстъпките.
Освен това доставчикът Х се предполага, че трябва да инвестира в продукта У и да си плаща всеки път за акции, допълнителни излагания, откривания на нови филиали и пр. Особено в Билла имат една любима практика - решават, че някой филиал ще се реконструира и направо ти пращат фактурата с "твоя" дял В ТЯХНАТА инвестиция... Нагличко, а? Нали разбирате, че всички тези инвестиции всеки нормален доставчик си ги калкулира в цената. А отделно той все пак плаща заплати на своите служители, транспорт, складове и пр.
lwi57378384
Рейтинг: 8 Весело«От Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България се готвят да подадат жалби до комисиите за защита на конкуренцията и на потребителите, ако проблемът не се реши в кратки срокове, каза Луканов, който е зам. - председател на организацията. »
Удушвачите се почувстваха душени и от по-големите батковци. До миналата година, когато членовете на горната организация с всеобщи напъни скапаха пазара на лекарства и направиха така, че да липсва в момента каквато и да е услуга в аптеките бяха в правото си, дори с цената на това да подкупват депутати, за да узаконят картелите си и ни убеждаваха, че са напълно в правото си да вършат това. Години наред в нарушение на всякакви закона придобиваха производители, дистрибутори и аптеки и сега вилнеят там на воля и продават, на каквито си искат цени. Когато обаче притежателите на още по-големи вериги им свиха малко перките, изведнъж им стана много криво и ще се оплакват на подопечната си комисия за защита на конкуренцията. Мисля, че нещата биха тръгнали нанякъде тогава, когато т. нар. българския бизнес разбере, че те не са някакви свещени крави и щом като искат да се правят на либерали ще трябва да го правят и когато им изнася, но и когато не им изнася. Иначе си остават просто едни мошеници.
*****
Гневнодо # 1 - kamenl
Абсолютно популистки и неверен коментар на човек незапознат със начина на работа на големите вериги!
Никоя верига не работи с посредници - само с производители и вносители - в някои случаи се използват логистични фирми за осъществяване на физическите доставки!
Статията е добра и проблемите са сериозни - натиска от веригите се засилва с всяка измината година!
*****
ВеселоЕвропа си е моя и ще ви бавя плащането колкото си искам !
Та и аз имам разходи...
*****
Неутралнодо # 11 - CDU
Хайде спри да пишеш глупости и си лягай моля те!
Ще си помисли някой, че може да се купува без да се плаща ДДС!
Явно не си чувал за данъчен кредит!
*****
Неутралнокъм примера от Бау 20
почти позна само дето отстъпките за големите вериги са доста повече ... да не ги описвам подробно, но сумарно со около и над 30% !
*****
Неутралнодо 24
При мен времето е час назад от БГ, тъй че ти първи можеш да си легнеш! Аз те моля!!! Във вилата ти за 600.000 евро със сигурност заспиваш бързо.
Аз ти пиша как е регулирано в DE, не в BG. Нали я наричаме държавата на абсурдите, пък и корумпираните политици измислят законите, а те какви биха били.
*****
Неутралнода, наистина е на абсурдите ЦДУ... след като половината стоки в СВА, например, са по-скъпи от идентичните в Германия. Например олиото - стока от първа необходимост - в БГ беше зимата с 50% по-скъпа от германия...
в българия става въпрос за елементарен обир
*****
НеутралноЗакона за ДДС и правилата за прилагането му са еднакви и в БГ и в твойта германия ...
... а това, че ти не го разбираш не е толкова страшно - купувай си стоки и си ги консумирай - за ДДС-то не бери грижа то си върви по веригата доставчик клиент и накрая в хазната
user_1
Рейтинг: 115 ВеселоНа българския "бизнес" не му се играе по правилата май и си мисля че е време да разберат че има и по-големи от тях.
*****
НеутралноДо #1
Пич, познанията ти за реалната икономика в България са от "24 часа" и сутрешния блок на Бареков. А впечатленията за "Запада" - от комшията дето кара тир и на две седмици ти разказва колко по-евтини и качествени са там стоките.
Много отдавна селският производител не продава във веригите, защото не може да насмогне на вечните им претенции. Колкото до мнението ти за дистрибуторите и търговците, какво да ти кажа, чети книжки и наваксай пропуските в образованието си...
Натискът от веригите за по-големи отстъпки се предава по веригата и производителите получават по-малки печалби. Ако мислиш, че ти като клиент получаваш нещо, явно си в голямо заблуждение- получаваш точно това, което си си платил - ниско качество и лошо обслужване. И после не се чуди, защо ядеш ниско качествени млека и сирена, защото никой не е луд да губи пари.
*****
Неутралнов бьлгария всицко има
да не мислите це метро и билла са австрииски и германски и ще доидат в бьлгария
просто света се глобализира и някои олигарх плаща на тези вериги да имат присьствие в бьлгария както и с банките
за да сьществува альш вериша по някакви правила
сега некои спретна това с финансовата криза да изтрезнеят хората малко
*****
Неутралнопланетата е като космицески кораб трябва строг мониторинг на системите и да я управляваш
*****
ВеселоЯ, колко недоволни магазинери имало в този форум!
, но слава богу с навлизането на големите магазини, наблюдаваме икономии от мащаб.
"Никоя верига не работи с посредници"
Така ли?
Никоя голяма верига не работи с еднолични търговци с камиончета - баничарки, да. Тези зареждат кварталните магазинчета за алкохол и цигари. Вярно - такива посредници няма.
Остават всички останали 'производители' със 'добавена стойност' по веригата. Например, Пенчо Донгурския Касап който продава телешко и го препродава разфасовано на "Фантастико". За удобство, и да не правим големи инвестиции, кланицата за разфасоване е на подизпълнител.
Знаете ли каква е 'добавената стойност' на въпросният типичен Пенчо?
Добавената стойност е, че по олигополен път 'държи' месопроизводителите от област Горна Кючуквалийска, като им дава възможност да продават само на него, на НЕГОВАТА цена.
Ако някой друг дойде да изкупува месото - сори брат, спукваме те от ХЕИ, данъчни ревизии, кмета на селото отива да заплашва производителите с българи, германци, американци, бой в милицията и прочее прочее.
Я пак ми кажи, 'инвеститор' ли е Пенчо, 'производител' или обикновен разбойник?
Ето там, в този Пенчо отива маржа между ниските изкупни цени на продукцията и страшно високите крайни цени на дребно. Плюс разбира се и във веригите (особено тези, които злоупотребяват - например "Фантастико"
*****
Весело"Натискът от веригите за по-големи отстъпки се предава по веригата и производителите получават по-малки печалби."
А може би просто 'веригата' трябва да вдене, че не може от два камиона месо да се изкарва печалба за половин апартамент?
Ама не - ние сме в България. "Веригата" първо ще пробва всички селски номера на планетата, за да покаже как "не сме ние виновни". Това и правят в момента посредниците - мрънкат публично, за да осигурят политически натиск срещу идещите дискаунтъри и съществуващите големи вериги.
Защото Пенчо знае - ако неговата печалба на килограм телешко е 3 лева, и на всички останали е 3 лева, не бива да се допуска Гошко да продава само с 2 лева печалба, иначи уйде бизнесо у реката. И после няма да има пари за нов Майбах / AMG.
*****
Весело"Иначе щеше да се начислява два пъти ДДС"
CDU, бегай обратно в сандвичарницата. Като демонстрираш смехотворно непознаване на елементарни механизми (като например кога се взима, кога се начислява ДДС и колко дни максимум може да е дълъг прозореца между двете), само си осираш собствената теза.
Която, прочее е "в Германия е същата говнярщина, както тук". Да, знаем всички! Ти затова си отишъл да меткаш банички в Германия - защото е също толкова зле колкото тука
*****
Весело"Особено в Билла имат една любима практика - решават, "
Никой не те кара насила да работиш с Била!
Като не ти харесва, че Била слага дълбока отстъпка (която впрочем се начислява върху КРАЙНАТА ПОТРЕБИТЕЛСКА цена, а не отива в техния австрийски джоб!), можеш да не продаваш на Била.
Продавай на кварталното магазинче "Муми, Чуми и Жена Му", което зарежда на ден по три килограма и половина телешко, и продава обрезките от разфасованото за ресторанти месо под името "месо за готвене". Естествено, като кажеш на "Жена Му", дай ми килограм телешко, тя ти сипва 1300 грама. Така де -- не може да отреже точно жената
А пък аз ще продължа да си купувам от Била, където месото е разфасовано същият ден, почти пред мен, и където продавачката не се опитва да изплаща ипотеката на апартамент за 40000 евро с печалбата от общо петимата клиенти на кварталното магазинче
*****
НеутралноНай-некачествените стоки са в големите търговски вериги, поради проблемите, които се цитират тук. Обаче клиентите им са пълни селяци и си мислят, че купува нещо качествено. От Метро България съм купувал уж на сгода разни хранителни продукти, които впоследствие се оказват с качество под съответните закупени в кварталния магазин. Обаче клиента обича да прави "шопинг" като се мотае с количка в магазин и да калкулира колко е "спечелил" като е пазарил примерно от Метро. Отделно ако види някой познат, или най-добре него да го видят, щото после ще може да казва онзи ден видях еди кой си в Метро, докато не върви да кажеш за същата персона, че си го видял в бакалията
, някак си звучи грозно, бакалия.
*****
НеутралноВукович? Малко ли са българските мутри та взеха да внасят сръбски...
*****
НеутралноОбщо взето N20 е най в час. Точно така е освен отстъпките се начисляват въпросните бонус оборот реклама логистика асортимент и наистина има сериозен отбив за участие в акция. Отделно се бавят плащания (примерно 60 дена) и за нехранителните (може би и хранителните) се връща стока. Но марж над 10 в хранителните стоки не са нещо масово. Общо взето е около тази цифра.
И другото интересно и нетипично за бг е че при големите вериги няма наговаряне помежду им и конкуренцията е наистина силна и сравнително честна за бг стандартите. Пробват се обичайните трикове с доставчиците но няма картел между веригите, всичко се плаща както на доставчиците така и на държавата.
*****
Весело"Но марж над 10 в хранителните стоки не са нещо масово."
Може и да си прав - за retail сектора, във търговските вериги.
Но в посредничеството между производителя (дали на село или някъде в Бразилия), няма такова нещо като "около 10%". Тоягата играе по Булгаристански - колкото можем да смъкнем, толкова!
*****
НеутралноCDU ne si prav za DDS-to. Raboti po slednija na4in: zavod prodava stoka za 50 + 10 DDS (20% ot 50), t.e. 60 na Metro. Metro prodava na kvartalen magazin za da re4e. 55 + 11 DDS (20% ot 55). Metro deklarira v DDS sravka deklaracijata si za meseca DDS plateno 10 i DDS na4isleno 11. Metro pla6ta DDS 1 na darjavata. Zabeleji - Metro pravi 5 pe4alba ot oborota, vnasja v darjavata DDS 1 - razlikata mejdu DDS koito e platilo na zavoda i DDS koito e na4islilo na kvartalnija magazin. Tova e taka za6toto nakraja cjaloto DDS se pla6ta ot krainija potrebitel, t.e. nie konsumatorite. Zavoda, Metro i kvartalnija magazin samo administrirat DDS-to (edinstvenoto koeto stava e 4e darjavata vzima DDS-to varhu krainija produkt na 4asti, na vseki etap ot verigata - zatova i e danak varhu dobavenata stoinost). V kraina smetka se pla6ta ot potrebitelite i zatova i se nari4a danak varhu potreblenieto ponjakoga. Tova koeto si opisal ti parvona4alno prili4a na sales tax kojato imat v US.
Майндърбайндър
Рейтинг: 946 НеутралноА сега пробвай и на кирилица.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.*****
НеутралноПаразити, да изчезнат от пазара! Само надуват цената, без да правят абсолютно нищо! Да ви имам и капитализма - това ако е капитализъм, по-добре хич да го няма. Някакъв си боклук ще си слага огромни надценки задето е пренесъл една стока от обекта Хикс до обекта Игрек - великата работа! Направо титан, благодетел на човечеството. Кърлежи мръсни!
*****
НеутралноСъгласен с Алиен - българският производител няма нищо общо с високите цени. Алчноста на междинните звена/агентите (каквито и да са те) принуждава потребителя да плаща висока цена. Когата възможностите на крайния потребител намаляват е естествено и цените да бъдат съобразени с възможностите на масовият потребител.....Така,че веригите реагират според търсенето......
*****
НеутралноБОЙКОТ НА БЪЛГАРСКИЯ ПРЕРАБОТВАТЕЛ-ТАРИКАТ!
БОЙКОТ НА МУТРЕНСКАТА МОНОПОЛНА СПЕКУЛА!
БОКОТ, ДОКАТО НЕ ФАЛИРАТ ВСИЧКИ ТАРИКАТИ!
*****
НеутралноМоля за извинение Камен Л -разменил съм твоят ник с този на Алиен!
*****
НеутралноБлагодаря ви "Дневник", че повдигнахте въпроса. Хора, проблемът е наистина сериозен. Просто както си се договорил за някаква цена и изведнъж веригите започват да ти извиват страхотно ръцете да я сваляш. Нямаш никаква прогнозируемост, щото всеки месец измислят промоции, не знам какви акции и те не си намаляват печалбата при тях, а поставят ултимативни условия на производителя. Това го правят всички, но този от "Кауфланд" е изключително лицемерен и нагъл, защото те са най-брутални в това отношение.
*****
Неутралноа мачкали ли са ви да плащате за билборд, поставен на гърба на магазина където никой няма да го види? 10 бона годишно! Охааа!! Това се казва обир.
Проблема наистина е сериозен. Веригите са най-силни по веригата. Не може да се каже с лека ръка "на който не му изнася да не им продава". Ако не им продаваш по-добре затваряй.
Необходимо е организиано и чрез законови мерки да се влияе върху необузданата им агресия.
*****
Неутралнода дойдат истинските вериги като лидл, теско итн. тогава каква ли песен ще запеят доставчици
Десен
Рейтинг: 628 НеутралноТоя СДУ е голем заплес.
The biggest risk in life is not taking one.В Германия ДДС се плаща и начислява по същия начин както в България.
Реално го плаща крайния потребител.
Просто в Германия има процедура при бързооборотни стоки при която ДДС не се плаща, но се начислява и се внася само разликата между ДДС на покупката и ДДС на продажбата.
Хриси
Рейтинг: 1316 НеутралноДоставчик, Кауфланд е софт дискаунтър - на тях им е работата да продават на ниски цени. Затова и там е вечно пълно с народ.
Те не си поплюват и като не им изнася да работят с някой доставчик, ще си намерят друг. Да не говорим за собствените им марки...
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Хрантутниците, почакайте само да видите каква случка ще ви се случи като дойдат и другите дискаунтъри - Лидл и прочие - така ще го издухате, че просто не е истина.
...Пък и кой ли ви яде боклуците.
Balubri
Рейтинг: 0 Неутралноkamenl-много сте прав и хубави приказки приказвате.Но се регистрирайте за де пишат коментари Сулю и Пулю от ваше име.
Ние с тебе ще докажем,че има смисъл от това!*****
ВеселоСамо да ви демонстрирам за какво говорех.
*****
НеутралноНескафе 250 г - в клекшопа 9,80 лв, във Фантастико 13,20 !!!
*****
НеутралноНИКОЙ НЕ КАРА ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ ДА ПРОДАВАТ СТОКАТА СИ ЧРЕЗ ГОЛЕМИТЕ ВЕРИГИ ОТ МАГАЗИНИ. КАТО НЕ ИМ ИЗНАСЯТ УСЛОВИЯТА ДА ГИ ПРОДАВАТ ЧРЕЗ МАЛКИТЕ КВАРТАЛНИ МАГАЗИНЧЕТА.
Jim Stark
Рейтинг: 1159 НеутралноПроблема е в това: "Според хипермаркетите исканията за по-големи отстъпки са нормална практика с цел да се намали цената за крайните потребители, която става водещ критерий за купувачите в условия на криза."
БИВШ ТАРИКАТ... ВЯРНО, ЧЕ ТУЙ НЕ Е ДЪРЖАВА, НО ДОКАТО ИМА БАЛАМИ, ЩЕ ИМА И ТАРИКАТИ...Кой разумен човек ще повярва, че цените ще паднат - просто ще се увеличи печалбата на супермаркета, за сметка на доставчика - ПОТРЕБИОТЕЛЯ НИКОГА НЕ МОЖЕ ДА СПЕЧЕЛИ!
И още нещо по темата - как може едно "3 в 1" да струва в Пикадили (всички знаем кои са) 0.42 лв, а в кварталният магазин 0.38 лв. - Кой сега е далавераджията?!?
kamenl
Рейтинг: 681 Гневно"Кой разумен човек ще повярва, че цените ще паднат - просто ще се увеличи печалбата на супермаркета"
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.СтояновАбе ти не четеш ли по-нагоре?
Дълбоките отстъпки се начисляват върху КРАЙНАТА ЦЕНА ЗА КЛИЕНТА, не върху доставните цени!
При тези обстоятелства, печалбата за супермаркета може да се повиши само по един единствен начин - от повишен оборот (защото имат фиксирани + променливи разходи, и повече покупки означават че фиксираните такива се разхвърлят върху повече хора)
За такава печалба - по-голям оборот с по-ниска надценка - отдавна мечтае българският потребител. Ама полицайчетата - "бизнесмени" с майбаховете хич не го долюбват тоя вид печалба (въпреки че и ТЕХНИЯТ оборот се увеличава). Те предпочитат да си мръднат пръста днеска, ако трябва, само за петима клиенти, ама всеки клиент да идва с цяла торба с пари!
*****
НеутралноНека дойдат Пени и Алди и да покажат какво е натиск. Била са част от Реве групата, които в Германия не са от евтините магазини. Кауфланд има евтини стоки, но те залагат на голям асортимент, който включва и тяхната марка. Пени/Лидл/Алди залагат само на собствени марки, в последно време Лидл пуска и малко разнообразие, като от определен вид стока има максимум два производителя. При млякото, маслото е един, при кашкавалите повече. Алди много държат на качеството и ако се окаже, че например млякото е бълвоч мандрата спира да получава поръчки - да си търси друг начин да си продава продукцията. Които иска друго, може да ходи на пазара, там ще има. Нормално ще е положението, когато на женския пазар цените са по-високи отколкото в магазините.
*****
Неутрално"Кауфланд България" и той е побългарен!Как е възможно в центъра на Европа да купиш кило захар за 60 ст. и литър мляко "в кутия"
пак за толкова от Кауфланд. А у нас всички знаят колко чини!Ама там у еуропата няма "илиЕнци", няма ланци, няма мазерати, а има данъчни и полиция!
*****
НеутралноПо принцип натискът на големите вериги е проблем. Но в България той е в полза на потребителите, за6тото работи против картелите (напр. олио - сравнете му цената в страните на ЕУ, в които дори не се произвежда такова!) и против прекупва4ите, както написа номер 1....
KVINT
Рейтинг: 605 НеутралноПрочетох 10% марж за веригата, пълна глупост. Надценката е от 15% до 25% взависимост от веригата. Ако спора е кои са по големи мошеници ТВ или доставчиците отговора е много сложен.
Колкото до варианта покупка директно от производителя, този вариант се прилага много рядко. Прочетете какво се нарича канал за дистрибуция и как е по евтино да се дистрибутира. Най-големи мошеници са вносителите, знаете ли колко е акциза на алкохола в България и колко е в Италия и как в БГ бутилка Джони ред лейбал е 24лв а в Италия 8 евро. Ако говорим пък за вино, вината продавани в европа за 3 евро в България са по 12 или 15лв.
*****
НеутралноВ основата на всичко е алчността. Търговските вериги искат по-големи отстъпки за по-големи печалби. Производителите искат същото. България е страната на картелите и монополите. Всичко това води до ниско качество на продукта и безумно високи цени. Производителите имат достатъчно ресурси за да затворят цикъла от производството до пласмента. Производителите да започнат изграждането на собствени търговски вериги. В България конкурентната среда е още много слаба и затова цените са високи, а качеството на продукта ниско. За качество на обслужване да не говориме. Където и да влезе човек обслужването е много лошо. Като прибавиме и лошата инфраструктура, и картинката е чудна. Какъв туризъм ще развиваме?
*****
НеутралноИскаш ли да на напишеш колко е средния марж в различните вериги на хранителните стоки за да придобие дискусията по-сериозен вид
*****
НеутралноНомерът на МЕТРО с двете цени - с и без ДДС (по-голямата естествено без ДДС) цели да мами потребителите. Те естествено са си измислили и алиби - че от тях търгуват и търговци на едро и затова е така. Само че основният им оборот е на дребно пък и по-големият шрифт на по-ниските цени не оправдава това, че търгуват и на едро. Нещо повече - измислили са едни договори, които клиентите им са длъжни да подпишат, ако искат карта за достъп до магазина. Тези договори целят да избегнат процедурите, по които трябва да мине МЕТРО по евентуални потребителски жалби - в тези договори потребителите се третират като контрагенти и трябва да си търсят правата в съда, а не по съкратени процедури чрез КЗП. А как работи българският съд всички знаем.
*****
ГневноМного малко верни изказвания и много заблудени потребители.
Много малко май са чели типов договор за доставка на голяма верига .Той е като договор с ЧЕЗ БГ имаш само задължения права не.И е прав колегата че като взимат по големи отстъпки само печалбата им ще расте а крайната цена няма да я пипнат.
Също е вярно ,че има цени на стоки в доста от веригите по-високи от цените в малки магазини.А на някой да му се е случвало да купи стоки с пренабит грамаж или срок на годност
или да е взел 2 бр а в бележката са 3бр от някой артикул? Това за големи обороти при ниски надценки е неприложимо за БГ.
Я си помислете колко са платежоспособните клиенти в БГ.
Клиент който има 2лв в джоба няма как да му вземеш 5лв.
А някой мисли ли за качеството на продуктите? Кой производител ще работи без печалба - никой, като вдигне отстъпката сваля качеството. После се чудете що ядем
боклуци.Проблема в БГ е че няма реална конкуренция.Айде някой да ми сметне как 1кг. картофи /примерно се сещам /струва във верига 20ст. а по борсите е 40ст. коя е реалната цена?Дали от веригата не са изнудили някой закъсал пройзводител да продава на загуба?И накрая ,че се ядосах вече
как БГ производител да е конкурент на западен като западния /най-вече селскостопансите / е субсидиран от неговата държава!
*****
НеутралноПичове, за вас не знам, но аз все повече се ориентирам към "къща на село" и купуване на място от местните - зеленчуци, мляко и млечни. А месо съм се отказал да ям от няколко месеца, не от жал към животните а от хигиенни и здравословни причини. лОША ИДЕЯ ЩЕ ЗАГАЗИШ ДОмАШНИТЕ млЕчНИ ИЗДЕлИЯ И млЯКО СА ДОСТА ОПАСНИ - ДОрИ ПрЕВАрЯВАНЕТО НЕ ТЕ ПАЗИ НА 100% ОТ ЙЕрСИНИОЗА И бАКТЕрИАлНИ мЕНИНГОКОКИ - СКОрО В ХАСКОВО ДЕТЕНцЕ ПОчИНА ОТ мЕНИНГИТ А С АрТрИТ СА СУмА ТИ ХОрА лОШОТО чЕ ДОКАТО рАЗбЕрЕШ чЕ СИ бОлЕН СИ СЕ НАбЪлбУКАл ЯКО!!
kamenl
Рейтинг: 681 ВеселоМнението на "търговец на дребно" малко по-горе прекрасно илюстрира къде го стяга чепика българския бизнесмен.
)
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.СтояновЛъжи, мошеничества, фърфорене на дребно са запазена марка на българския бизнесмен 'производител', а също - за съжаление - и на много квартални магазини.
Местния пазар например има една прекрасна илюстрация: 5-6 'магазинчента' по 6 квадрата всяко са наредени едно до друго. И шестте продават дребни битови стоки (парцали, кофи, гъби и т.н.). Във шестте цените на тези стоки са едни и същи. И в шестте стоките са с един и същи произход - Китай. А който е живял в чужбина, ще види още една прилика - че цените са натоварени с минимум 300% отгоре.
Същите стоки са с 30 до 50% по-евтини в един съвсем нормален софт дискаунт магазин, като Т-Маркет.
Резултат 1: вече и Мульо се научи да купува оттам, а не от пазарските магазинчета
Резултат 2: дребното лекенце, което държи 6-те еднакви и залепени един за друг магазинчета на пазара, е много сърдито и кисело! (и се изявява по форумите
*****
НеутралноТе бабите и дядовците заради туй още кретат по селата. Навираш си дипломата отзад и въртиш здраво, или леко издърпваш и силно набутваш.
На продавачите от кварталните магазини, понеже нямат дипломи: Да си купят ефекта Уолмарт и да пробват с нея книжка.Тези дето споменаха ЛидЛ и т.н също.
Слави
Рейтинг: 8 НеутралноПиснало ми е от пишман търговци и бизнесмени. Виждал съм и как мутренски доставчици отиват в квартален магазин, оставят му салами без да питат иска ли да ги продава. Баста. Сега ще се съобразяват с търговските вериги, при които такива номера не вървят. Който не му харесва - да хваща пътя. Като е толкова велик - да си направи верига магазини в страната (пък и в чужбина). Който е малък - да продава на бакалийките. Останалите да се съобразяват с правилата на търговските вериги. Все се мъчим нещо да изклинчим, да измекярим, още един ден, още един месец, още една година. Няма повече да се търпят такива тарикати. В цяла Европа има дефлация, само у нас инфлацията продължава.
*****
НеутралноАбслолютно си прав, 69. И аз продавам и на дребни и големи търговци, кофти мие, когато големият ме натисне за отстъпка, но затова той е голям, на него разчитам и мен да ме направи голям.
*****
Неутрално70 - ко ми се правиш на търговец. Че се и кръстил КулоКранов е 100% доказателство, не всички ядат доматиту с коловете.
*****
ВеселоАма как ги избират тези хора, по имената ли?
Не разбират ли че няма никакъв начин народа да повярва на човек, който се казва Лукан Луканов, да не говорим за Видю Видев
Естествено има някаква истина за натиска, но без веригите самия Лукан, нямаше да го има в настоящия мазен вид.
Кажи бе Лукане, ако не бяха прайвът лейбълите на същите тия вериги в Европа, к'во щяхте да правите с бившия ти съдружник и по-настоящ спаринг партньор от Рубела
*****
НеутралноАми то всички са тръгнали от малки магазинчета ама преди 100-200г и малко по на запад .Ако си стар и нямаш кола а и с пенсия 120лв естествено че ще пазаруваш във верига то понеже там е мноооого по ефтино и ще си на кяр най малко 119лв хехе.
*****
ВеселоРазберете ,че БГ е малак пазар с неплатежоспособни като цяло потребители затова цените тука винаги ще са малко по високи.
Слави
Рейтинг: 8 НеутралноТърговецо, разбери, че Люксембург и Словения са още по-малки пазари, а когато клиентът идва с парите си, не можеш да кажеш, че е неплатежоспособен. Искам, когато вляза в магазина с парите си, да пазарувам на европейски пазарни цени, а не на мутренски и далавераджийски.
*****
ВеселоРазберете, че БГ е малак пазар, а аз имам голема амбиция да си изплатя ипотеката на апартамента само за две години! Затуй ще ви продавам кофти месо, кофти колбаси, на високи цени, и ще протестирам против големите вериги - развалят ми рахатлъка!
*****
НеутралноВ този спор няма само черно или само бяло.
Някой по-нагоре беше казал, че без големите вериги и той няма да е голям доставчик - факт. В Западна Европа обаче, къдто пазарът и т.нар. модерна търговия вече са достигнали една сериозна степен на развитие, тече процес в който има сериозна намеса от страна на правителствата в отношенията "доставчик-верига". Особено във Франция. Веригите там са толкова силни, че буквално злоупотребяват с господстащото си положние - ценовите войни са нещо нормално, извиването на ръце на доставчици/производители също, плащанията доскоро бяха след 180 (сто и осемдесет) дни!!! Всичко това обаче се дължи на фактът, че там пазарите са наистина развити и конкуренцията ражда извращения на гърба и на доставчика, и на производителя, и на клиента (но никога на веригата). Така че в момента Правителствата се опитват малко или много да отрегулират тези неща. И въпеки всичко се правят пари! Сериозни пари. Надценките на една определена потребителска кошница са доста ниски, но при продуктите извън нея са горе-долу сходни като тези с БГ. Нормално е в БГ цените да са по-високи - че то у нас всичко е внос вече. Производителят от чужбина слага за себе си някаква печалба, вносителят си начислява и той своето, и накрая веригата като се включи, става тя каквато става... А, все пак и Държавата си взима своето под формата на 20% ДДС, което никак не е малко. Диференцирането на ДДС-то в БГ неясно защо е все още мираж.
Много е комплексна тази тема. С идването на Карфур, Пени, Лидъл, Плюс в БГ се говори, че нещата ще придобият друг вид - но той няма как да се определи едностранно като лош или като добър. Ако някой си мисли, че това ще накара сегашните вериги да искат по-малки отстъпки, бих казал че това е сериозна заблуда.
*****
НеутралноДа ,Словения и Люксембург са също малки пазари но да кажете нещо за доходите на хората в тях/респективно покупателната им способност/? Според вас нормално ли е да пазаруваш за 3,9лв/средна сметка/ оборота делен на брой тотали на касата // и да претендираш ,че си дошъл с парите си? Сега всички ще ревнат че клиента е бог ,да ама не е точно така.В бг просто няма реална средна класа . Слави значи искаш европейски цени?
Замисли се защо там има и скъпи и ефтини вериги и дали стоките са им с едно качество а разликата е само в цената,и "глупавите" западняци не са се усетили?
Всъщност спора не е за това ,нормално е производителя да има мин 100% БРУТО печалба ,иначе трудно ще покрие разходите.
А и нещо друго някой да е сметнал ,че в БГ ДДС е 20% а в повечето западни страни за храните е доста по малко? А дотациите в ЕС за земеделие и животновъдство дали не оказват влияние върху крайните цени на стоките?А лихвите върху бизнес кредитите в БГ и ЕС каква е разликата а? Че има алчни производители си е факт ,но да се слагат всички под един знаменател е непрофесионално ,точно тези почтените първи ще фалират затова не мога да разбера тази злоба спрямо БГ бизнеса.
*****
ГневноАми след като си работил 17-18г по 16ч 7дни седмично ,почнал си с капитал от продажбата на жилище,създал си 20-30 работни места, 13г не си си позволил отпуска, нормално е да искаш да си купиш жилище с двегодишната си печалба.
55000Е/2=27500Е
27500Е/12=2292Е-печалба на месец.
Абе един германец взима толкова заплата много ли иска БГ бизнеса.
Или най- добре всички да сме равни а?Божеее какъв завистлив народ.Знаете за вица дето в ада само на българския казан нямало дявол за пазач нали?
Слави
Рейтинг: 8 НеутралноНаистина има и свестни търговци. Обаче истината е една. Откакто навлязоха веригите Метро, Пикадили и т.н. цените веднага слязоха надолу. А пък като дойдоха и Кауфланд разбрахме що е евтиния. За мен като потребител това е важното. Освен това в България колкото и пари да дадеш за определен вид стока, най-вероятно пак ще ти пробутат боклук. Контрол няма никакъв. И ако все пак го има - той е най-вече в големите вериги.
*****
НеутралноСлави прав си откакто навлязаха веригите цените спаднаха.Не е лошо обаче да се замислим дали един работодател като му взимат все повече от печалбата ,ще вдига заплатите на работниците си?Дгугия момент е ,че повечето ефтини вериги са чуждестранни тоест печалбата излиза от БГ.А интересувал ли се е някой какво е заплащането на труда във веригите,и защо там цари такова текучество?
Какъв е извода -от позицията на по-силни финансово веригите мачкат производителите за все по-големи отстъпки ,плащат смешни заплати на по-голямата част от персонала си смазват дребните търговци и реализират свръх печалби,като същевременно имиджа им сред масовия потребител е положителен.За сравнение /говоря от личен опит/ надценките в малките магазинчета варират от 10 до 25% като за стоките от първа необходимост са около 15-18%.А сега преценете исканията на веригите за 35% отстъпки и те като си сложат още 5-15%. Хаиде сега №76 да отсъди кой е по алчен.
*****
НеутралноДо коментар [#65] от "търговец на дребно":
Дали можеш да ми дадеш емайла си, за да ти задам конкретен въпрос за евентуална работа с веригите магазини. Ако правилно те разбирам, имаш опит с тях, затова и се осмелих да ти пиша.
Моят емайл е [email protected]
Ще се развам, ако ми пишеш и ми отделиш малко време.
Поздрави