Потребителите "харчат" повече време в социални мрежи, отколкото за имейли

Потребителите "харчат" повече време в социални мрежи, отколкото за имейли

Потребителите "харчат" повече време в социални мрежи, отколкото за имейли
Една от всеки 11 минути онлайн през миналата година е била прекарана от потребителите в социална мрежа. Това показва доклад Global Faces and Networked Places на анализаторската компания Nielsen Online. За пръв път през миналата година интернет потребителите са отделили повече време на подобни сайтове и блогове, отколкото на личната си електронна поща. В изследването се твърди, че тази промяна в поведението на хората онлайн е предизвикана най-вече от разрастване на големите социални мрежи като Facebook и MySpace.
Противно на очакванията Facebook има най-голям ръст при по-възрастните потребители. За 2008 г. към сайта са се присъединили 24 милиона души в диапазона 35-49 години и 13.6 милиона между 50 и 64. Това се дължи на по-малкото проникване на подобни услуги в тези възрастови сегменти.Доминацията на социалните мрежи води до любопитни нови услуги и употреби. Новосъздадено приложение на име Legacy Locker се грижи за регистрациите във Facebook, MySpace, a също в сайта за онлайн разплащания PayPal... но след смъртта ви. Информация като потребителско име и пароли се предава на вашите близки, които да се разпоредят с тях. Колкото и абсурдно да звучи, услугата всъщност е логична предвид все по-голямата роля на онлайн комуникацията в живота.
Платформата за микроблогове (кратки съобщения до 140 знака в реални време) Twitter пък вече официално може да се използва като информационен канал в съдебните зали в САЩ. Все по-често репортери получават разрешение да използват тази нова медия при отразяване на дела в САЩ. Последният такъв пример е дело на съдия Томас Мартен по време на дело за рекет."За потребителите Web 2.0 представлява реорганизация на онлайн поведението около приятелите. За много хора услуги като имейл или клиенти за обмен на кратки съобщения (IM) се използваха за връзка с най-близките.
Онлайн обществата пък бяха средство за комуникация с непознати относно общи интереси. Web 2.0 промени всичко това, като позволи на потребителите да се свързват помежду си по нов начин. Наистина много приложения са проектирани за подпомагане на нови контакти, но Web 2.0 ни показа, че хората искат да общуват с хора, които вече познават, но по нов начин", казва Дана Бойд, изследовател в Microsoft Research. Именно любопитството към нови начини да общуваш с познатите си са основа на успеха на социалните мрежи, а не толкова възможността да откриеш нови лица. С други думи, имейл комуникацията е скучна, а това не е плюс онлайн.