Американската хотелиерска индустрия е загубила $1 млрд. от отменени резервации от началото на годината

Само за първите два месеца от 2009 г., американската хотелиерска индустрия е загубила $1 млрд. от отменени резервации. Това сочат данните на американската асоциация по пътуванията, цитирана от агенция "Блумбърг". Като причина за това от асоциацията посочват задълбочаващата се финансова и икономическа криза.
Лидери на глобалния пазар като "Томас Кук"(Thomas Cook), определят нарастващия сегмент на хора резервиращи своите пътувания в последния момент като ключов във време на пазарна несигурност.
Изглежда, че в настоящите пазарни условия, планираните екскурзии и пътувания ще загубят позиции спрямо непредвидените почивки на потребителите, посочват от асоциацията. Данните за резервациите за летния сезон потвърждават тази тенденция. "Томас Кук" регистрира 10% спад в предварително запазените легла за лятото, сравнявано със същия период за 2008 г.
Все пак компаниите в сектора не могат и не трябва да разчитат само на импулсивните решения на потребителите, възползващи се от намаленията за резервации в последния момент. "Предоговарянето на условията с хотелиерите ни позволи да поддържаме конкурентни цени и да стимулираме търсенето", се казва в официално изявление на "Томас Кук", цитирано от Блумбърг. От компанията допълват, че очакват резервациите за летния сезон да нарастват и да достигнат заложените, занижени цели за периода.
Свиването на сектора влияе най-сериозно на утвърдени дестинации като Западна Европа. Испания, генерираща около 10% от своето БВП от приходи от индустрията, регистрира спад от 15.9% в броя на туристите само за февруари. Подобни резултати очаква и Германия за цялата 2009г. Ето защо, местната "ТУИ"(TUI), предвижда намаляване на работното време и заплащането на служителите си с цел ограничаване на разходите.