Panasonic напуска Toshiba Matsushita Display Technology
"Панасоник" (Panasonic) ще продаде дела си от 40% в смесеното дружество с "Тошиба"(Toshiba) - Toshiba Matsushita Display Technology, съобщи Ройтерс. Така производителят на монитори с течни кристали (LCD) ще премине изцяло в ръцете на "Тошиба".
Като причина за това решение от "Панасоник" посочват задълбочаващата се криза в световното потребление на плоски екрани. След сделката производствения капацитет на предприятието може да бъде намален значително, за да може да отговори на спада в глобалното търсене, отбелязват анализатори.
Трусовете в сектора на високите технологии бяха почувствани изключително силно именно от японските производители, които страдат от драстичната загуба на клиенти. Toshiba Matsushita Display Technology, държаща дял от 10.3% от световния пазар на малки и средни LCD монитори, най-вероятно ще отчете загуба в размер на 300 млн. долара за финансовата 2008/2009г.
Компанията "Тошиба" предвижда да затегне колана след приключването на придобиването. По планове на дружеството, разходите през следващата финансова година трябва да бъдат ограничени с 3 млрд. долара. Очакванията на анализатори са конгломератът да отчете 2008/2009г., като най-тежка от своя корпоративен живот, регистрирайки рекордна загуба за периода.
Излизането на "Панасоник" от сдружението с "Тошиба", няма да означава изход от пазарния сегмент на малки и средни LCD монитори за закъсалата японска компания. Очаква се компанията да продължи съвместното си производство с "Хитачи"(Hitachi), но основен фокус на предприятиетп да останат по-големите по размер дисплеи с течни кристали. Към момента, "Панасоник' е лидер на световния пазар на плазмени телевизори, уточнява Ройтерс.