Мърдок:На все повече вестници ще им се наложи да направят онлайн съдържанието си платено

На все повече вестници ще им се наложи да направят онлайн съдържанието си платено, посочи австралийският медиен магнат Рупърт Мърдок, цитиран от Ройтерс.
Собственикът на медийната компания "News Corp." притежава един от малкото американски вестници, за чието онлайн съдържание се плаща, заяви.
Само така вестниците ще могат оцелеят, посочва Мърдок. Мърдок, който през 2007 г. купи в. "Уолстрийт джърнъл" и компанията издател "Дау Джоунс", твърди, че рекламите в интернет, с която повечето издатели в САЩ се надяват да компенсират спада на рекламите в печатните издания, няма да покрие разходите им.
"Безплатните новини в интернет - това трябва да се промени", е казал Мърдок по време на годишна среща на индустрията на кабелните телевизии във Вашингтон, посочва Ройтерс, цитиран от Инвестор.бг.
Освен "Уолстрийт джърнъл", Мърдок притежава и влиятелните "Вю Йорк поуст", "Таймс" и други в САЩ, Великобритания и Австралия, чиито електронни версии са свободно достъпни. За достъпа до онлайн изданието На "Уолстрий джърнъл" се плаща още преди да бъде купен от Мърдок.
Британският вестник "Таймс" обмисля отново да направи платени някои или всички новини и публикации на сайта си. Изданието отмени платения вход за някои публикации, защото установи,че има достатъчно приходи от реклама.
В същото време някои американски издатели като "Трибюн" (Tribune Co) подадоха заявления за банкрут. Други затварят цели вестници или пък съкращават служители и намаляват заплати и бонуси.