За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноВ тази информация виждам още веднъж тезата си потвърдена. Със спад на икономиката поради глобални фактори могат да се извиняват държави, чиито БВП на човек е от порядъка на средния за Г20. Случаят "България" обаче изобщо не е такъв. Дори измерено в ППС тази стойност при нас е 40% от средния за ЕС и има още много да наваксваме. Какво направи пристанище Варна? Купи си най-сетне един читав мотокар-разтоварач на контейнери. Елементарно! Ето ти го ръстът с 30%. А на подобен хал е цялата ни икономика. Като човек, работил на 14 години извън България, мога само едно да кажа за българското стопанство: накъдето да погледнеш, всичко пращи от неефективност и некомпетентност. Казвам един от милионите примери, които всички виждате. Погледнете само с каква скорост се движат частните рейсове в София и с каква грохналите икаруси. Погледнете как съчнленени автобуси от вторите (120 места) въртят вечерните часове с по 3-4 пътника вътре. Като ги изхвърлят и сложат на тяхно място например мерцедес ситаро, ще видите как и в превоза на пътници ще има ръст като този в Порт Варна. А мръзнещите по спирките ще отидат вечер да пазаруват, на концерт или ще поработят друга работа, което ще облагодетелства други отрасли, вместо да пътуват вечер по 1 до 3 часа и сутрин още толкова.
kbderror
Рейтинг: 233 Весело@1
Съгласен съм с теб. Прав си! По мои наблюдения фирмите от около 1-2 години търсят начини да са по конкурентни, като наистина търсят подобрения в процесите си и оптимизират използването на ресурсите си. Току виж се подобрят малко нещата.Нека пристанище Варна е първия пример в начинанието.
А що се отнася до Бургас, ако не е Лукойл ще има ли нужда от пристанище въобще?!
*****
РазстроеноАз започвам да се притеснявам за пристанище Варна,не за друго ами има още 2 месеца до изборите .Немовеха ли да го прекрият още 2 месеца 4е се развива добре и че е на печалба.Два месеца са много време за да се намери повод за нов директор и от там ново опустошително управление.От опит трябваше да сте го разбрали че това правителство дава всичко от себе си за да ни потопи окончателно.
the_european
Рейтинг: 726 НеутралноБургаският контейнерен терминал е много по-удобен и с по-добра техника от двата варненски, могат да акостират кораби с много по-голямо газене (по-големи). Пристанището похарчи доста пари за строежа на нов терминал с японски заем и продължава да инвестира. Отделно най-голямото му предимство за нас фирмите от вътрешността е, че е ПО-БЛИЗО ДО НАС и ПО-ДОСТЪПНО, т.е. транспортните разходи са по-ниски поне за 75% от фирмите в страната. "Експертите от бранша" са (мога да се обзаложа на 1000 лв) или 100% варненци или 100% малоумници, за да твърдят, че Пристанище Бургас дава предимство на насипните товари за сметка на контейнерните. Това е гнусна поръчкова статия, която има много малко с истината. Защо мен в Пловдив ме дразнят статии като тази? – Защото България е на 54 място по качество на търговската си логистика, което поставя ВСИЧКИ В ТАЗИ ДЪРЖАВА – добри, лоши, умни, грозни, красиви, привилигировани или не – в зоната на НЕконкурентността. Това, отделно всички други типично български простотии, тъпанарщини и посредственост, СЕ ДЪЛЖИ И НА ВАРНЕНСКИЯ ПОДХОД – ДА ПРЕЧАТ НЯКОМУ, ЗА ДА СА ТЕ ПО-ДОБРЕ. Въпреки очевидните предимства на пристанище Бургас пред Варна, реално само две контейнерни линии са го включили в черноморския си сървис. Това се дължи единствено и само на субективни фактори, т.е. на грозната намеса на провинциални патриоти – защото всички представителства на контейнерните линии в България са още от доброто старо време във Варна. И ако аз в Пловдив реша да експедирам нещо в посока Азия, НЯМАМ ИЗБОР И ТРЯБВА ДА ПОЛЗВАМ ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА, въпреки че Бургас е по-близо и транспорта до там е по-евтин. Това са особеностите на българския бизнес – наместо да са в услуга на бизнеса, контейнерните линии (поне в България) са в позицията да го изнудват, налагайки монополни цени и условия и са една от 100те причини да сме такива големи слабаци.
*****
НеутралноИ Варна и Бургас като контейнерни терминали имат бъдеще...Но САМО като терминали получаващи контейнерите си чрез малките фидерни контейнеровози от контейнерният хъб...порт Констанца....Порт Констанца е гара разпределителна за контейнерите.
Това е за съжаление истината.Големите презокеански корабни линии с големите кораби за по 5000 до 7000 контейнера спират само в Констанца.
Контейнерите и в Бургас и във Варна разбира се ще растът.Между другото ще растат най-много в порт Свищов и в порт Русе /когато там се направи контейнерен терминал/.Ще намаляват обаче в Солун...Просто ще се разпеделят според географската близост.А най-близко е до "вратата на клиентите" така:
За Североизточна България- Варна.
За Югоизточна България-порт Бугргас.
За Централна България и района на София- порт Свищов
За Югозападна България- порт Солун.
Това е нещо което е предрешено от географското растояние и се учи още в 8 класл